Dag 4 Laatste dag in New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu Dag 4 Laatste dag in New York - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Dag 4 Laatste dag in New York

Door: webmaster

17 November 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen meteen na het ontbijt weer op pad gegaan. Naar Empire State Building gelopen, dat is hier vlakbij. Gisteren stonden de mensen in lange rijen buiten te wachten. Vandaag konden we zo doorlopen. Het is wel erg koud, maar de zon schijnt dus het je had heel mooi uitzicht. Om binnen te komen worden eerst al je spullen nagekeken en moet je door die poortjes. De lift brengt je naar de 80e etage dan stap je over in een andere lift die je dan naar de 86e etage brengt. Je staat dan bovenop het dak en heb je prachtig uitzicht over heel New York. Daarna meteen weer in de Sight Seeing bus gestapt. We hebben tickets voor twee dagen en zijn we in China Town uitgestapt. Zodra je de bus uitstapt komen de Chinezen van alle kanten op je af. Je hoort alleen maar "handbag miss". Echt ze blijven het vragen totdat je daar weer weg gaat. Ook nog door Little Italy gelopen. Heel veel restaurants. Vroeger zat daar ook de maffia. Weer op de bus gestapt en naar South Seaport gereden. Daar zijn we op de boot gestapt en hebben we een Circle Line Sight Seeing Cruise gemaakt. Een hele mooie boot met twee verdiepingen en daar bovenop een groot dek. We zijn eerst helemaal langs Manhattan sky line gevaren op de Hudson River en aan de andere kant langs Brooklyn. Dan draait de boot en zijn we langs New Yersey naar Ellis Island gevaren waar de State of Liberty(vrijheidsbeeld) staat. Echt een hele mooie boottocht.
Bij Seaport zijn ook allemaal leuke winkeltjes en daar zat ook de 1e winkel van Abercrombie(kleding). Natuurlijk naar binnen en we hadden geluk, in die winkel hadden ze al wat dingen afgeprijsd. We gingen met 3 grote tassen naar buiten. SHOP TILL YOU DROP !!!!!
Weer op de bus naar het gebouw van de Verenide Naties gereden. Om daar binnen te komen werden onze spullen eerst weer helemaal nagekeken. We hebben een rondleiding met een gids gemaakt. Het gebouw bevindt zich op internationaal gebied, met eigen postzegels en een eigen postkantoor. De V.N. heeft nu 193 lidstaten. Voor het gebouw wapperen de vlaggen van alle lidstaten. Ook zijn we in de grote zaal waar de Algemene Vergadering wordt gehouden geweest. Dit is het enige VN-orgaan waarin alle lidstaten zijn vertegenwoordigd. Het komt elk jaar 3 maanden bijeen. Elk lidstaat heeft ook een geschenk gegeven aan de V.N. Die staan door het hele gebouw verspreid. Het geschenk van Nederland is de Slinger van Foucault. Het toont het ronddraaien van de aarde om haar as. Wij vonden het allemaal heel erg interessant. Daarna weer in de bus naar Grand Central Station. Een enorme stationshal helemaal bekleed met marmer en pleisterwerk. Het heeft een heel hoog plafond en aan beide zijde 23m hooge ramen.
Gauw terug naar de bus en hadden gelukkig nog net de laatste rit om weer in de buurt van ons hotel te komen. Spullen op de kamer gezet en naar een leuk restaurant geweest met Jazz Live muziek. Hebben heerlijk gegeten. We zijn nu terug in het hotel en New York zit er voor ons helaas op. Wij hebben echt genoten en zo ontzettend veel gezien. De mensen hier in New York zijn allemaal heel erg aardig waar je ook komt. Morgenochtend worden we om 4.30 uur gewekt want we worden om 5.30 uur door de taxi opgehaald. Om 08.00 uur vertrekt ons vliegtuig naar Las Vegas. We gaan zo gauw naar bed maar eerst nog de koffers inpakken.
Op naar Las Vegas, waar het morgen 26 graden moet worden!!!!

• 18 November 2008 - 13:20

Willy:

Hoi Fam Witjes,
    Jullie houden ons echt op de hoogte.En die koffers zijn die al zwaarder?
    Heel veel plezier de komende dagen.

• 18 November 2008 - 14:58

Lenie V N:

was het niet eng op de 86 etage, ik moet er niet aan denken.
    de koffers zullen wel aardig vol raken.
    Of een nieuwe koffer kopen, groetjes Lenie

• 18 November 2008 - 19:02

Angèle:

Heh hallo lieve familie,
    Heel erg leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden van jullie geweldige vakantie!!!
    Ik lees het mischien een beetje laat maar je weet het met mij he...ik en computers:-)Ik wens jullie nog heel veel plezier en geniet ervan!!!Denk aan jullie!
    Dikke kus van ons

• 18 November 2008 - 19:09

An En Hen:

We beleven veel plezier aan jullie reis verhalen, jullie houden ons goed op de hoogte. Julie beurs zal wel aardig leeg raken met al die inkopen. Nog veel plezier in LasVegas, en nu de bank van het casino maar laten springen.
    Groetjes.

• 18 November 2008 - 19:10

Paul:

He familie Whities,

Dat klinkt allemaal erg goed en nu ook nog op naar de 26 graden !!!

HAVE FUN !
    Paul

• 19 November 2008 - 21:02

Martin En Thea:

Hallo vakantiegangers
    Wat een mooie reisverhalen we genieten een klein beetje met jullie mee.Wat een indrukken doen jullie allemaal op. Nou geniet er maar flink van. En veel plezier nog. Doei!!!!!!!!!