van Fort Myers naar Key West, via de Everglades - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu van Fort Myers naar Key West, via de Everglades - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu

van Fort Myers naar Key West, via de Everglades

Door: webmaster

18 Juli 2009 | Verenigde Staten, Fort Myers

17 juli 2009
Vanmorgen na een heerlijk ontbijtbuffet ( belgische wafels, omelet enz) om 09.30 uur weggereden naar Key West. Een rit van 450 kilometer en je mag hier niet hard rijden. De totale rijtijd was ongeveer 6,5 uur. We zijn dwars door de Everglades gereden. Om 11.00 uur gestopt om een tocht te maken met een airboot bij Speedy Johnsons. Wat een ervaring!!! Iets om nooit meer te vergeten. Dwars door de mangroves heen. Sommige stukken gingen we echt keihard. Rick onze "captain" een gezellige man gooide de boot soms in volle vaart in de bocht. Het was net alsof je in een film zat. Het is niet na te vertellen. Tijdens de boottocht geen krokodillen gezien. Maar het was super. Toen we weer verder reden, lag er een dode krokodil op zijn rug langs de weg. Waarschijnlijk aangereden. En weer een stukje verder liep er ineens een hert langs de weg. Op een gegeven moment reden we ergens waar drie krokodillen in het water lagen. Wat ook opviel, waren de waarschuwingsbordjes langs de weg. Hier waarschuwen ze voor overstekende herten, alligators en panters!! Je zal ze maar tegekomen. Onze volgende stop in de Everglades was een bezoek aan de Miccosukee indianen. Dat viel een beetje tegen. Je zag dat het indianen waren door hun lange git zwarte haren. Maar ik dacht dat ze met veren op hun hoofd liepen en in een wigwam sliepen. Nee dus alles is er heel modern. Dus geen leuke klukkluk gezien!!!
Volgende stop Everglades Alligator Farm. Was leuk. Van hele kleine krokodillen tot hele grote. Er is daar om 17.00 uur een show maar daar kunnen we niet op wachten. Het is nu 16.15 uur en we moeten nog drie en half uur rijden voordat we op Key West zijn. Dus rijden maar!
Om 19.00 uur bij het hotel aangekomen. De rit was erg leuk. Je komt steeds over eilandjes die met lange bruggen aan elkaar verbonden zijn. Wij moesten helemaal naar het eind. Ook dit hotel is weer zeer luxe. Prachtige kamer met alles erop en eraan. Nadat we alle spullen op de kamer hadden en een rondje door het hotel hadden gelopen zijn we weer in de auto gestapt en naar het centrum gereden. Eerst in een supermarkt onze drinkvoorraad voor in de auto aangevuld. We hebben meteen de eerste dag al een koelbox van een soort wit piepschuim voor in de auto gekocht voor maar vier dollar. Je kan hier overal ijs halen zo hebben we altijd koud drinken. Wij zijn ddarna naar Duval Street gelopen. De hoofdstraat van Key West met allemaal souvenierswinkeltjes en barretjes met veel muziek. Heel gezellig. De winkels zijn tot 24.00 uur open. Er is een grote homogemeenschap en veel kunstenaars. Ik moest van Dennis op Rob letten want er werd meteen vanuit een bar geroepen tegen Rob "Hang here in ".Lachen hé? In de barretjes traden een hoop travestieten op. Ook zag ik een soort chippendale dansen in zijn string en er rijden hier roze taxi's. Het is daar echt heel gemoedelijk en gezellig. Iedereen kan gewoon zichzelf zijn. We gaan zeker morgenavond terug. Wij gaan nu eerst maar eens slapen na zo'n geweldige lange dag.

• 18 Juli 2009 - 08:24

Carola En Rob:

Hi avonturiers,

Ik zie aan het reisverslag dat jullie het naar je zin hebben,
    Ik ben nu al benieuwd naar de foto,s.
    Heb nu ook vakantie gaan dinsdag weg.

gr. anita en Don

• 20 Juli 2009 - 18:41

Hanneke:

Lekkere blonde die op klompen loopt, heel veel plezier nog. xxx hanneke