Miami 21-07-09 - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu Miami 21-07-09 - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Miami 21-07-09

Door: webmaster

22 Juli 2009 | Verenigde Staten, Miami

Lekker uitgeslapen. Om 10.30 uur ontbijtbuffet gegeten in hotel. Waffels,scrambled eggs, lekkere broodjes, omelet, fruit enz. Daarna bij de receptie gaan informeren naar een goede bus en boottocht. Hebben meteen geresserveerd en werden om 12.30 uur opgehaald. Bustocht duurde 3 uur. Tour ging door Brickell Ave, Coconut Grove, Coral Gables, Little Havana en Miami Beach en Art Deco district. Onze driver Jorge vertelde alles in het Spaans en Engels. We hebben wel gelachen want de chauffeur zat op een stoel met een veer erin. Als hij over een hobbeltje reed veerde de stoel omhoog. De eerste keer dat we adt zagen lagen we helemaal dubbel. Net een kangaroe achter het stuur. Coral Cables is een van de rijkste buurten van de hele V.S. Er staan veel cocos, bananen en sinaasappelbomen. Alles is laagbouw en omringd door kanalen met water uit de Oceaan. Hier staat ook één van de huizen van Ricky Martin. De bus stopte even voor zijn huis. Ook zijn we naar het Biltmore Hotel geweest. Één van de mooiste hotels van het land en het heeft het grootste hotelzwembad van de V.S. Alle presidenten incl. Obama hebben hier geslapen. Tegenover Biltmore Hotel staat Coral Gables Congregational Church. Alleen hele rijke mensen trouwen in het Biltmore Hotel en worden dan in een koets met zes witte paarden en allemaal mensen met fakkels naar de kerk gebracht. Daarna zijn we gestopt bij de Venetian Pool. Het mooiste openbare zwembad ter wereld. Er staat een bord voor de ingang met de volgende tekst. This propery has been listed in the National register of historic places. Op Coral Gables zijn ook Miami,s chicste winkels. Hier winkelen veel beroemde mensen. Ook zijn we in Little Havana geweest. Daar wonen vooral Cubanen. Die speelde vroeger allemaal domino voor de deur van hun huis. Daardoor ontstond er veel kabaal en vechtpartijen. Nu zijn er allemaal speciale clubs gemaakt waar ze het spelen. Wij zijn daar ook met de bus gestopt en kregen Cubaanse koffie.Daarna hebben we op straat een cocosnoot gekocht en eruit gedronken. Dennis heeft daar ook een placemat gekocht met recepten erop van Cubaanse cocktails. Later zijn we naar de haven van Miami gebracht en hebben we een boottocht van anderhalf uur gemaakt. Het was een mooie tocht en wij zijn langs de mooiste huizen van bekende mensen gevaren. Een paar voorbeelden. Het huis van Gloria Estafan, Silvester Stallone, Elisabeth Taylor, Will Smith, Julio Iglesias, Dr Phill en weer een huis van Ricky Martin.Ook langs een eiland waar Oprah Winfrey, Tom Cruise en Jennifer Lopez een huis hebben.Was heel erg leuk om te zien allemaal.Wat een huizen!!! Heel jammer dat mijn stembanden niet zo goed zijn afgewerkt.Had daar graag willen wonen. Na de boottocht zijn we naar her hotel gebracht 18.30 uur. Wij zijn toen weer in de auto gestapt en hebben heerlijk gegeten in Aventura Mall. Teriyaki chicken met rijst, argentijnse b.b.q. chicken met sla en patat, hotdog met patat en cinnaron rolls. Konden het niet laten en zijn ook nog bij Abercrombie geweest. Dylan en ik hadden mazzel. In onze maten hingen leuke vestjes afgeprijsd, die hebben we dus meegenomen. Gaan zo nog even buiten zitten en dan morgen weer aan een lange rit beginnen. Onze laatste stop de villa in Orlando. We hebben weer een hele leuke dag gehad.