Orlando 25-07-2009 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu Orlando 25-07-2009 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Orlando 25-07-2009

Door: webmaster

26 Juli 2009 | Verenigde Staten, Orlando

Ik moet van de jongens beginnen met wat er vanmorgen gebeurde. Zelf wou ik het verhaal overslaan maar ze hebben helemaal dubbel gelegen en ik moest het in het dagboek zetten. Eerst even wat uitleggen. Er zit een alarm op de schuifpui naar het terras en er vliegen hier vaak roofvogels over. Ik kom nog half slapend mijn bed uit en de jongens zaten al op de bank t.v. te kijken. Ik loop meteen naar de schuifpui om naar het terras te gaan en vergeet dus het alarm. Terwijl ik de deur openschuif begint het alarm keihard te piepen. Maar ik sliep nog half en dacht er niet aan dat het gepiep van het alarm was. Dacht dat het een roofvogel was, sprong weer naar binnen met mijn armen in de lucht maaiend net alsof ik aangevallen werd. Ik was meteen goed wakker en de jongens kwamen nier meer bij van het lachen. Na het ontbijt naar het clubgebouw voor het dagboek en de foto’s. We hebben al meer dan duizend foto’s en Rob had er al honderd verkleind om naar de site te sturen. Je kan er tweehonderd plaatsen op de site. Maar het lukte dus niet. Van alles geprobeerd. Maar waar we helemaal niet aan gedacht hadden dat er al tweehonderd opstonden bij ons verhaal van New York en Las Vegas. Rob heeft die toen eerst allemaal verwijderd. Daarna was het zo gebeurd. Ik kreeg later een sms van mijn vader dat het gelukt was dus jullie moeten ze nu ook kunnen zien. Daar na zijn we in de auto gestapt en naar Universal Studios geweest. Geweldig weer zo’n mooi en leuk park. Alles op filmgebied is daar te vinden. We zijn begonnen met Shrek 4-D die duurde dertien minuten. Je gaat een bioscoop in en krijgt een Örge-Vision”- bril op. Zodra je die opzet lijkt het net alsof alles uit het doek komt. De ezel moet niezen en dan word je nat. Ze zitten in een koets ,gaat je stoel ineens keihard schudden. Het lijkt allemaal heel echt. Daarna naar de Terminater 2 . Ook weer een een bril op. Hier werd de nieuwste 3D-filmtechnologie getoond maar ook spectaculaire live-stunts. Rond de zaal stonde in het begin allemaal terminaters die begonnen te schieten. Automatisch ga je bukken. Arnold Schwarzenegger speelde de hoofdrol in de film. Daarna naar Disaster. Eerst wordt er met het publiek op grappige wijze een film gemaakt. Daarna gingen we de metro in en kwam er een aardbeving. Het dak van de metrotunnel scheurde open en stukken van de snelweg en vrachtwagens vielen naar beneden de metro in. Ook kwam er een grote overstroming van al het water dat de metro inkwam. Heel spectaculair. Daarna naar Jaws. Je zit dan in een boot en de omgeving uit de film is nagemaakt. Dit hadden we ook al eens op de t.v. gezien. Tijdens het varen komt ineens Jaws omhoog naast de boot. Het wordt heel spannend en jaws blijft maar komen. Je wordt ook nat in de boot. Daarna naar de opnames van Fear Factor. Dat is het t.v. programma waarin mensen hele gevaarlijke dingen moeten doen en insecten moeten eten. Dat hebben we allemaal live gezien. Zes deelnemers die allerlei dingen moesten doen. Één vrouw kreeg schorpioenen op haar gezicht. Twee mannen die een drankje moesten drinken van zure melk,rotte vis,wormen en krekels. Daarna naar Krustyland van The Simpsons. Je zit in een soort houten bakje. Je verwacht dan naar voren te gaan, maar we gingen omhoog. We kwamen in een enorme ruimte met een heel groot scherm wat helemaal over je heen gaat, een soort Omniversum. Het was dus eigenlijk een Giga Simulator. Was heel leuk. Favoriet van Dylan. En als laatste zijn we bij E.T. geweest. Was ook heel leuk. Je zit op een fiets en vliegt dan door de lucht. Je moet proberen E.T. te vinden zodat hij terug gaat naar zijn planeet. Heel mooi gemaakt allemaal. Daarna naar het slot gekeken op het meer. Een lichtshow met allemaal filmbeelden en vuurwerk. Als je het park uitgaat kom je op de City Walk. Daar is ook het grootste Hard Rock Café van de wereld. Verder alles helemaal verlicht en vol met restaurants , bars en winkels. We waren om 23.15 uur terug in de villa. Gaan zo naar bed na weer een hele leuke dag.

• 27 Juli 2009 - 09:50

Ria.:

Lieve jongens.
    Ziet er allemaal prachtig uit.Mail ontvangen.Zorg er voor.
    Nog veel plezier.
    Liefs Mama,Oma.