28 juni 2015 dag 14 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu 28 juni 2015 dag 14 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu

28 juni 2015 dag 14

Door: Carool

Blijf op de hoogte en volg

29 Juni 2015 | Verenigde Staten, Key West

Dag 14
Eerst een heerlijk ontbijtbuffet in het hotel genomen. Van alles was er. Ik had onder andere een geroosterde boterham met aardbeien. Kon ook nog met slagroom erop. Heerlijk!!! Allemaal verschillende zoete broodjes,wafels, fruit noem het maar op. Om 10.00 uur hadden we een jetski Tour gereserveerd . Allemaal coole aardige gasten, die de Tour begeleiden. Ik zou eerst bij Rob achterop gaan maar op het laatst toch besloten om op een eigen jetski te gaan. De jetskies zijn $10.000 per stuk. Voordat we erop gaan staan we op het dok en haalt één van de jongens een waterslang onder de jetski vandaan. Gelukkig was ik niet de enige die meteen een stuk naar achteren rende. Hoe word ik gek??? Ik moest op de jetski gaan zitten en ze gingen alles uitleggen. Als je met je armen ging zwaaien betekent dat HELP, met een vuist op je hoofd tikken betekent dat alles goed gaat, je hand onder je kin heen en weer bewegen betekent meteen uitzetten, één hand omhoog betekent vaart minderen. Ook kregen we een zwemvest aan. We moesten de voorste jongen volgen en achteraan was er nog één om de boel in de gaten te houden. Ik heb het jaren geleden in Spanje bij mijn vader gedaan en toen ging het hartstikke goed. Het eerste stukje was nog vrij kalm . Ik hield daar mijn voeten van de grond want was als de dood voor die slang. Het eerste stukje ging wel. Ik ging wel niet zo hard als Rob, die hing gewoon 70 kilometer. We hadden een stop bij een zandbank. Die jongen wijst naar mijn jetski WoW that is a big one. Vis natuurlijk. Het water is zo helder in mijn ogen leek het net een haai. Maar die jongen zei dat ze daar wel zwommen maar niet in het ondiepe water waar wij een stop hadden. Ja, aan me hoela toen had ik het al helemaal gehad. Maar we moesten nog een heel stuk. Daarna ging het helemaal fout met mij. Er kwamen steeds meer golven en ik had het idee dat ik die jetski niet meer onder controle had en dat ik er dan af zou vallen. In gedachten lag ik al tussen de haaien. Ik begon over mijn hele lijf te trillen en ben gestopt. Ik met mijn armen zwaaien in de lucht en toen kwam die coole gast op zijn jetski eraan. Ik mocht bij hem achterop en hij bracht mij naar Rob. Ik moest toen bij Rob achterop. Die was daar helemaal niet zo blij mee want dan kon hij minder hard. Nou dat vond ik ook doodeng. We gingen nog keihard en die jetski klapte tegen de golven. Ik had mij vastgeklampt aan Rob. Ik zat gewoon af en toe te gillen van angst. Goed voor je bloeddruk dit. Rob vond de hele Tour prachtig. Toen we terug kwamen kreeg ik nog een high five van de jongens. Yes you did it. Ja maar vraag niet hoe. Ik was zo blij dat we terug waren, dat er een vrouw aan me vroeg, waar komen jullie vandaan? Ik zei gewoon Germany. Rob liep naast me en zei,"wat zeg jij nou?" Duitsland, Carool dat is toch te erg je bent gewoon helemaal in shock. Dus ook maar geen jetski meer voor mij. Bij het hotel aangekomen heb ik eerst een grote beker koffie genomen. En we liggen nu lekker relaxed bij het zwembad. Er is een Jamaicaan live aan het zingen en hij speelt op steeldrums bij het zwembad. Hij speelt reggae muziek en danst er heel leuk bij. Hij is erg leuk echt zo'n reggae figuur. Ik sta ook nog even met hem achter zijn steeldrums. Ze hebben leuke flesjes bier hier met het Vrijheidsbeeld erop. Ik heb ze omgespoeld met wasverzachter en neem twee lege mee naar huis. Rob zijn telefoon gaf net aan dat hij moest stoppen omdat de temperatuur te hoog werd. Dat hadden we nog nooit gezien. Als je heel even op je ligbedden ligt moet je alweer het water in. Zo heet. Het is wel heel gezellig! Je dobbert in het water, live muziek en een drankje erbij. Echt een heel mooi en fijn eiland. Er wordt niet voor niets gezegd Welcome To Paradise. De inwoners worden ook wel conch(zeeslakken) genoemd. Ze zijn heel relaxed. Kippen lopen vrij rond en in de straten hangt een sfeer van zalig niks doen. Allemaal lage gekleurde huisjes en het maakt niet uit wie of wat je bent iedereen respecteert elkaar. We krijgen net bericht van Dennis dat we nog even wat extra's moeten pinnen. Misschien gaat morgen Griekenland uit de Euro en dan gaat de koers van de euro omlaag ten opzichte van de dollar. Ook bericht van Dylan dat ze niet naar Tunesië gaan i.v.m. die ernstige aanslagen. Ze gaan nu gelukkig ergens anders heen.Wat ons hier in de V.S. ook opvalt dat we helemaal geen Nederlanders tegenkomen. Hier in Key West een paar Fransen en de rest Amerikanen overal vandaan. Ik zat net even met mensen uit North Carolina te praten en het kwam op die aanslag in Tunesië . Zij vertelde dat ze in de V.S. heel erg bang zijn dat erop 4 juli een aanslag komt. Het is dan onafhankelijksdag hier in de V.S.
We zijn om een uur of vier ons gaan omkleden en met de auto naar het kerkhof gereden. Ik hoor jullie al denken wat moeten ze daar nou? De humor van de eilanders volgt hen tot in de dood. De graven staan schots en scheef en op de grafstenen staan de raarste teksten bijvoorbeeld i told you i was sick of een vrouw had op de grafsteen van haar man laten zetten At least i know where hè is sleeping tonight. Bij een huis vlakbij het kerkhof hadden ze een schedel met een sjaaltje om in een boomstam gezet. Daarna de auto ergens geparkeerd en zijn we eerst Key lime Pie gaan eten. De taart is genoemd naar de kleine limoenen, Key Limes, uit de staat Florida. Daarna hebben we fietsen gehuurd en zijn we naarder meest zuidelijke puntje van Amerika gefietst. Er staan daar mensen in de rij om op de foto te gaan. Wij zijn met onze fietsen in de rij gaan staan. We gingen daar met de fiets op de foto. Was schijnbaar zo leuk dat een man ook foto's nam. Zijn ook nog door straatjes gefietst met de leukste huisjes en van begin tot het eind door Duval Street en over Mallory Square. Was heel leuk en omdat het zo heet was hadden we wat wind op de fiets. Daarna heerlijk gegeten in het hotel. Rob had land en zee pasta en ik filet Mignon.

  • 29 Juni 2015 - 10:01

    Anita Heidelberg:

    Hi Carola en Rob,

    Wat een avontuur, ik volg je elke dag en kijk nu alweer uit naar het volgende verslag.
    De foto's zien we als je weer thuis bent.
    Ik ben blij dat alles voorspoedig gaat. Nog een fijne vakantie.

    gr. Don en Anita

  • 29 Juni 2015 - 11:43

    George & Von:

    elke dag volgen we het verslag en lees wat jullie allemaal hebben beleefd. Met al deze avonturen en ervaringen zullen jullie nog lang terug kijken en praten over deze geweldige vakantie.

    DXGeorge & Von

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 11 Juli 2008
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 52627

Voorgaande reizen:

09 Juni 2019 - 27 Juni 2019

de Koningssteden van Andalusië en Ibiza verkennen.

03 Juni 2018 - 22 Juni 2018

Viva España, via Andalusie naar Ibiza

12 Juni 2017 - 30 Juni 2017

California Dreaming en Aloha Hawaii

02 Juni 2016 - 21 Juni 2016

Amazing Asia, Singapore en Bali.

15 Juni 2015 - 02 Juli 2015

Back to Beautiful Florida!

06 Juli 2011 - 21 Juli 2011

Buenas Dias Cuba!

13 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Florida, The Sunshine State

14 November 2008 - 23 November 2008

The Big Apple & Fabulous Las Vegas

Landen bezocht: