04 juni dag 3 - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van familiewitjes - WaarBenJij.nu 04 juni dag 3 - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van familiewitjes - WaarBenJij.nu

04 juni dag 3

05 Juni 2016 | Indonesië, Seminyak

Wat hebben wij geslapen zeg. We werden vanmorgen wakker van de wekker om 08.30. Kregen een ontbijt in het hotel. Was allemaal zeer uitgebreid zowel Westers als Aziatisch en lekkere koffie. Het is vandaag helemaal bewolkt, 27 graden en af en toe regent het. Ben maar even een paraplu gaan kopen S$4. Hier op het hoekje was gisteren een nieuwe fotozaak geopend en er stonden allemaal grote bloemstukken op straat. Het is hier allemaal één richtingsverkeer en ze rijden links. Bijna alle rijbanen hebben drie stroken en een aparte baan voor de bus.Het wegennet is zeer uitgebreid waardoor je gemakkelijk overal kunt komen. Singapore heeft strenge wetten die het roken in openbare gelegenheden, vuil op straat gooien en zelfs het kauwen op kauwgum verbieden, waarvoor hoge boetes van S$50-S$1000 worden uitgedeeld. De politie is hier bijzonder alert op. Hoewel toeristen er soms met een waarschuwing vanaf komen. We zijn met de hop on hop of bus naar het winkelcentrum Marina Bay Sands gegaan. In dat winkelcentrum zitten meer dan 300 winkels en restaurants. Zoals een restaurant van Gordon Ramsey en winkels van Cartier, Dior, Louis Vuitton, Prada, Valentino en nog veel meer. Buiten loop je langs de Singapore River. Er waren daar wedstrijden bezig met drakenbootjes. En voorop stond een grote trommel om het tempo aan te geven. We hebben daar ook tickets gehaald voor de Singapore River cruise. Die zaten ook in het stopover pakket. De boottocht was erg mooi. Je vaart ook helemaal langs de skyline prachtig gezicht. Na de boottocht zijn we naar Marina Bay gelopen. Twee grote torens en bovenop ligt een platform met de vorm van een boot. Het is mogelijk daar naar binnen te gaan. Wij zijn naar binnen geweest en je loopt dan eerst weer langs allemaal winkels en een incheckbalie van het hotel wat in de hoge torens zit. Eerst een ticket kopen om de bovenste verdieping te bezoeken. Een kaartje kost S$23 wij kregen 20% korting door het stopover pakket. Met de lift naar de 56e verdieping.Daar stond al iemand klaar met de foto’s die genomen waren. En toen naar buiten !!!! Ik moest het gewoon doen maar scheet in mijn broek.Ik voelde het water al in mijn handen staan. Ik heb een klein stukje gelopen maar ben toen toch weer naar binnen gegaan. Aan de andere kant kwam iedereen weer naar binnen en toen ik Rob en Dylan zag ben ik daar naar buiten geweest. Ik heb ook het 150 m lange zwembad gezien. Achteraf ben ik heel blij dat ik het toch een stukje geprobeerd heb en Rob en Dylan zijn helemaal rondom geweest. Het is echt schitterend!!!!! Daarna weer naar beneden en dan kom je o.a. langs een balie waar je hele mooie sportauto’s kon huren. Wij zijn weer met de hop on hop of bus richting hotel gegaan om wat spullen weg te brengen en daarna met de bus naar Chinatown. Een van de meest drukbezochte wijken in Singapore. Hier overheersen Chinese tekens op de gevels, ruik je de geuren uit de Chinese keuken en word je door de vele verkopers binnengepraat in één van de vele shops. Het was leuk om doorheen te lopen en ze waren totaal niet opdringerig. Vanuit daar hebben we een taxi genomen om naar Gardens by the Bay te gaan. Met een trolley werden we naar het park gebracht wat achter de grote torens van Marina Bay ligt. De overheid van Singapore wil de stad omtoveren van een tuinstad naar een stad in de tuin. Zij willen een wereldwijde toonaangevende stad van de 21ste eeuw maken. Het 101 hectare grote park bestaat uit een futuristisch bos van immense metalen bomen Supertree grove een groot aangelegd park en twee grote kassen. Daar moest je apart tickets voor kopen maar ook die kregen we weer door het stopover pakket. De eerste kas heette Flower Dome en de tweede Cloud Forest. In de Flower Dome staan heel veel verschillende bloemen en planten. En bij Cloud Forest staat een grote berg waar een waterval naar beneden komt. De hele berg is begroeid met planten en bomen en daarom heen kan je over een brug lopen. Later was er nog een show bij de metalen bomen. Het was onderhand donker geworden en die bomen waren helemaal verlicht. Prachtig gezicht. Bij Satay by the Bay (foodcourt in het park) lekkere kipsate gegeten. Kregen we ook weer via stopover pakket. s’Avonds met de taxi naar Clarke Quay. Uitgaanscentrum met allemaal bars en restaurantjes. Ze hebben daar hele hoge parasols van metaal met een plastic dak zodat je altijd droog zit of loopt. We hebben daar nog gezellig gezeten, de heren met een biertje en ik een red fruit cocktail. Nu gaan we naar het hotel en slapen morgenochtend gaat om 05.15 de wekker, 06.00 ontbijten, 06.30 uur worden we opgehaald en naar het vliegveld gebracht. We gaan dan verder naar Bali! Singapore we vonden het geweldig!!! Als we ooit nog eens de kans krijgen komen we zeker terug.

• 05 Juni 2016 - 22:31

\\l.v.\nijnatten:

Wat een dag zeg, zal wel heel vermoeiend zijn geweest???maar wel indrukwekkend .