7 juni 2016 - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van familiewitjes - WaarBenJij.nu 7 juni 2016 - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van familiewitjes - WaarBenJij.nu

7 juni 2016

07 Juni 2016 | Indonesië, Seminyak

Heerlijk geslapen en daarna op ons gemak ontbeten. We wilden graag naar de tempel Tanah Lot. Ik heb aan Agung (mijn Balinese zus) gevraagd of zij dat voor ons kon regelen. s’Middags om twee uur werden we opgehaald door een privé chauffeur. Hij stelde zich voor en tot mijn grote verbazing kende hij mijn vader ook. Ja, ik heb hem ook naar verschillende plekken gebracht zei hij. Ongelooflijk !!
Zijn naam is Gede en hij is ook erg aardig. We konden Engels met hem praten en ik had gevraagd als er iets interessants ergens was of hij dan wilde stoppen. Er rijden ontzettend veel scooters op Bali. Ze zitten vaak met z’n drieën op een scooter, ook met hele kleine kinderen tussen hun in. Een helm dragen is wel een regel hier maar bijna niemand doet het. Vaak zie je langs de weg flessen staan. Dat is dan de benzine voor de scooters. Die kunnen ze gewoon zo kopen. Een liter benzine kost 0,43 cent. Eerst zijn we gestopt bij de Taman Ayun Tempel . Ligt bij Mengwi ten westen van Ubud. De tempel is uit 1634 en is gelegen in een watertuin. De tempel is gewijd aan de voorouders van de vorsten die tot 1892 over Mengi heersten. Na weer een stukje rijden kwamen we bij een plekje waar ze lieten zien hoe Luwak gemaakt wordt. Kopi Luwak is de zeer beroemde koffie, die gemaakt wordt van de bonen van koffiebessen die door de Civetkat zijn opgegeten, waarna de bonen in de mest zijn terug te vinden en handmatig worden vergaard. Op de plek lieten ze alles zien en zaten er twee Civetkatten in een kooitje. Op de plantages lopen ze gewoon vrij in de rondte. Wij hebben daar ook een pakje Luwak koffiebonen gekocht. Daarna naar de apen bij de Alas Kedaton Tempel. De apen die er leven zijn tam en gewend aan mensen. Wij hebben daar ook hele grote vleermuizen gezien. Je kon ermee op de foto maar daar hebben we maar van afgezien. En toen naar de Pura Tanah Lot. De tempel ligt aan de westkust van Bali. Het ligt in zee boven op een rots.Toen wij er waren was het laagwater en moesten we over een zanddam lopen. De toegang is echter beperkt tot de eerste vijf meter van dit mini eilandje. Op het toegankelijke deel is een grot met een magische bron. Alhoewel de tempel in zee ligt, komt er zoet water uit deze bron. Wij moesten eerst onze handen en gezicht wassen en daarna kregen we rijstkorrels midden op ons voorhoofd geplakt en een bloem achter ons oor. Van de zonsondergang hebben we niks gezien want het was helemaal bewolkt. Het was erg leuk vandaag en we hebben een hoop gezien. Na lekker gegeten te hebben in het hotel en Rob nog even gezwommen had zijn we naar onze kamer gegaan en het is nu alweer 23.40 hier.

• 07 Juni 2016 - 19:43

Annie En Hen :

Is dat koffie met een bijsmaak?