10 juni dag 9 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van familiewitjes - WaarBenJij.nu 10 juni dag 9 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van familiewitjes - WaarBenJij.nu

10 juni dag 9

10 Juni 2016 | Indonesië, Ubud

Vanmorgen gingen we al om 07.45 ontbijten. We zouden om 08.30 uur met onze chauffeur Gede wegrijden. Agung (mijn Balinese zus) had zelfs een cadeautje voor mij gekocht. Er moesten eerst nog allemaal foto’s gemaakt worden en wij moesten beloven dat als wij weer naar Bali kwamen we langer in het hotel zouden blijven. Als eerste zouden we naar jalan smki batubulan gaan, naar een Barong dans kijken. De Barong dans speelt de eeuwige strijd tussen Goed en Kwaad in de mens en in de wereld. Bij de Barong hoort altijd de Ranga. Barong is Goed, Ranga is het Kwaad. Het was erg leuk en mooi om te zien. Gede bleef bij de auto wachten. Onderweg waren er een hele hoop brommertjes op de weg. Sommige brommers hebben er zoveel spullen op, niet normaal. Er reed er eentje met allemaal schoonmaak spullen erop, een rijdende markt kraam. Daarna reden we ergens heen waar batik gemaakt wordt. Je zag precies hoe ze het maken erg interessant. Op een gegeven moment reden we door het dorpje Batun. Batun betekent steen.Je wist niet wat je zag aan beide zijde van de weg alleen maar winkeltjes die grote stenen beelden, potten enzovoort verkopen. Daarna naar Cielkek Village waar ze zilver maken. Ook heel leuk om te zien hoe ze dat doen. Buiten zaten er allemaal vrouwtjes op een rij spullen te maken en binnen was een grote winkel waar je sieraden kon kopen die daar gemaakt waren. Soms zie je een standbeeld met een zwart met wit geruite doek om. Dat betekent goed en kwaad en dat beeld heeft dan goede geesten. Daarna gingen we naar een hele oude tempel Pengumuman Puradiharapkan. Voordat we naar binnen gingen moesten we eerst een sarong om. Ook heb ik daar een klein offermandje gekocht en dat bij een beeld gezet. Daarna kwamen we bij een dorpje Gianyar waar ze alles van hout malen meubels en beeldjes. We hebben daar een klein houten masker gekocht. Ze vroeg eerst 500.000 IDR (€33,-) na afdingen wat je hier echt moet doen betaalde ik 200.000( 13,-). De mensen zijn hier zeer creatief omdat er geen fabrieken zijn om in te werken. Daarna naar Tegenungan naar de waterval. Dat was echt een heel mooi gezicht. Eerst allemaal kleine winkeltjes en daarna twee terrassen waar je kon zitten en drinken terwijl je een heel mooi uitzicht had op de waterval. Als laatste gingen we naar de olifantentempel Goa Gajah in Bedulu. Ook daar moest je een sarong om. Hier moest je veel trappen lopen maar het was erg mooi. De tempel ligt in een bos en je kon een heel eind naar beneden lopen. Daarna was het tijd om naar het volgende hotel te rijden. Bhuwana Ubud Hotel. We waren al een heel eind opweg en het was nog een klein stukje. Het hotel ligt in het bos, een eind een heuvel op. Prachtig hotel met hele mooie kamers. Dylan heeft dezelfde kamer als ons. Een groot soort hemelbed zonder gordijnen maar met bewerkt hout. Erg mooi en in de badkamer apart een ligbad en aan de andere kant een douche. De kamers liggen in een hele grote tuin met een mooi zwembad. We zijn even lekker gaan zwemmen en daarna met de taxi naar het centrum gegaan. Daar hebben we heerlijk gebeten bij Gedong Sisi Warung. Een Indonesisch restaurant was erg lekker daar en gezellig. Nog even wat bij de winkels gekeken en nog wat gedronken Ibu Rai. Ook een Indonesische tent. Daarna hadden we het shuttle busje van 22.20 uur terug naar het hotel. Het was een hele lange dag vandaag. We hebben ontzettend veel gedaan en gezien. Gaan nu lekker slapen.

• 10 Juni 2016 - 20:03

George & Von:

Elke dag volgen we jullie via de reisverslagen en lezen wat jullie beleven.
    Wij wensen jullie veel plezier en blijven jullie reisverslagen volgen.
    Groetjes George en Von

• 11 Juni 2016 - 14:22

L V Nijnatten:

wat hebben jullie een prachtige vacantie , als jullie thuis komen hebben jullie een week nodig om bij te komen nog heel veel plezier