12 juni dag 11 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van familiewitjes - WaarBenJij.nu 12 juni dag 11 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van familiewitjes - WaarBenJij.nu

12 juni dag 11

Blijf op de hoogte en volg

12 Juni 2016 | Indonesië, Ubud

Vanmorgen na het ontbijt ben ik eerst met Rob via de tuin van het hotel naar de rijstvelden gelopen. Het was nu veel vroeger als gisteren en er waren veel meer mensen aan het werk. We stonden aan het eind van de tuin te kijken toen het vrouwtje wat we gisteren zagen ineens begon te zwaaien en stond te gebaren dat we naar haar moesten komen. We konden er daar niet door dus dat ging niet, maar toen we weer terug wilden lopen zagen we aan de andere kant een heel smal paadje langs een rijstveld liggen. Daar zijn we overheen gelopen naar het midden van de rijstvelden. Doodeng vond ik het, we liepen op slippers en je hoorde overal beestjes weg schieten. Maar we hebben het gehaald!!! In het midden was een smalle betonnen rand, waar we over heen konden lopen langs de velden. We kwamen op een gegeven moment bij het veld waar ze bezig waren en toen stonden ze te gebaren dat we naar ze toe moesten komen over het veld. Ze hadden zelf een klein paadje gemaakt en daar zijn we overheen gegaan. Een vrouw stond met een sijs de rijstplanten af te snijden en de andere vrouw sloeg met de planten op de grond zodat de rijstkorrels eruit vielen. We mochten foto’s van ze maken maar ze hielden wel hun hand op voor wat geld. We hebben ze wel wat gegeven, want ze moeten keihard werken voor een heel klein beetje geld. Later liet ik de foto zien op mijn telefoon en toen begon dat enen vrouwtje helemaal te gillen toen ze zichzelf zag. Dat was erg leuk. Daarna zijn we weer teruggelopen naar Dylan die bij het zwembad lag. We hadden hem heel wat te vertellen. Was heel erg leuk. Ik had om 11.00 uur afgesproken bij de spa voor een voetmassage. We hadden alle drie bij het inchecken een bonnetje gekregen voor een welkomstmassage, ik had die van mij gisteren al gebruikt maar Rob en Dylan niet. Ik denk ik vraag gewoon wanneer ze kunnen komen, want ze hadden er niet zoveel zin in. Er was meteen tijd voor ze en ze konden allebei tegelijk. Dus ik weer gauw naar het zwembad gerend om ze te halen. Toen ze eenmaal binnen lagen vroeg ik aan het meisje wat mij hielp of ik een foto mocht maken bij ze. Ze konden mij niet zien, maar Dylan hoorde de deur opengaan en had meteen in de gaten dat ik het was. “Mam wat ben je nou weer aan het doen?” Ik moest vreselijk lachen, heb gauw een foto gemaakt en ben er weer uit gegaan. Later hebben we lekker bij het zwembad gegeten en zijn we om 16.00 uur naar het centrum gegaan. Eerst naar de markt, je had er kraampjes binnen en in de straatjes. Het was er enorm druk maar wel leuk om te zien. Veel schoenen, sarongs en allemaal souvenirs. Daarna hebben we rondgelopen in het paleis en zijn we naar een lotustuin gelopen waar we gisteren wat gedronken hadden maar omdat het donker was niks meer konden zien. Nog even gewinkeld en toen lekker gegeten in een restaurant waar we eergisteren ook hadden gegeten. We moesten €40 betalen voor het eten met drie personen, voorafjes, toetje en drankjes. Rob en Dylan hadden allebei drie biertjes ( Bintang) en ik een Sprite en nog twee koffie. Dan hebben jullie een klein beetje een idee hoe de prijzen hier zijn. Later hebben we een taxi naar het hotel genomen want we hadden geen zin meer om op het shuttle busje te wachten. Spullen weer in de koffer gedaan want morgen worden we om 11.00 uur opgehaald en gaan we naar het volgende hotel in Lovina. Het Bhuwana Ubud hotel was echt heel erg goed. Ze hebben van booking.com een 9 gekregen en die hebben ze echt verdiend. Wij hebben het fantastisch gehad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 11 Juli 2008
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 52667

Voorgaande reizen:

09 Juni 2019 - 27 Juni 2019

de Koningssteden van Andalusië en Ibiza verkennen.

03 Juni 2018 - 22 Juni 2018

Viva España, via Andalusie naar Ibiza

12 Juni 2017 - 30 Juni 2017

California Dreaming en Aloha Hawaii

02 Juni 2016 - 21 Juni 2016

Amazing Asia, Singapore en Bali.

15 Juni 2015 - 02 Juli 2015

Back to Beautiful Florida!

06 Juli 2011 - 21 Juli 2011

Buenas Dias Cuba!

13 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Florida, The Sunshine State

14 November 2008 - 23 November 2008

The Big Apple & Fabulous Las Vegas

Landen bezocht: