17-06-2017 dag 6 - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu 17-06-2017 dag 6 - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu

17-06-2017 dag 6

18 Juni 2017 | Verenigde Staten, Honolulu

Prima geslapen. Een kopje koffie beneden gehaald en daarna een rondje door het hotel gemaakt. Het ziet er allemaal prima uit. Het is een hotel maar je kamer is een soort appartement. Er is ook een grote keuken. Ontbijten kan je hier dus niet maar er zijn allerlei gelegenheden waar je kan ontbijten. Wel kan je koffie en thee krijgen van 06.30 tot 10.30 uur. Na die tijd staat er beneden en bij het zwembad altijd water met vruchten erin wat je zo kan pakken. Bij het zwembad staan ligbedden en liggen er handdoeken voor je klaar. Bij de receptie kan je ook een kaartje inleveren om een badlaken mee te nemen naar het strand en een strandstoel. Bij de receptie raakten we in gesprek met Patrick. Die kan je vertellen wat er hier allemaal re doen is en je kan het ook boeken bij hem. Wij gaan het volgende doen. O’ahu Grand Circle Island. We worden maandagochtend om 0615 s’morgens opgehaald door een luxe bus en gaan eerst naar Pearl Harbor. Daarna naar Dole Plantation , daar maken we met een treintje een rit door de ananas plantage’s. Verder gaan we het eiland rond en laten ervaren gidsen ons de schoonheid van het eiland zien buiten de stad.we gaan met een klein groepje en al het eten is inbegrepen. Het duurt tot s’avonds 21.00 uur. We kregen ook een adresje door van een leuke tent voor een ontbijt. Eggs ’n things. Het was hier vlakbij, het restaurant zat boven en een eigen souvenir winkel zat er naast met allemaal spullen van hun zelf. Eerst moest je inchecken dan kreeg je een pieper, als die afging kon je naar boven en was er een plekje vrij. Wij zaten aan een bar en kon je zo de straat inkijken. We wisten gewoon niet wat we nemen moesten zoveel keus. Rob had een loco moca traditional ( typisch Hawaiiaans). Rijst, hamburger, ui, champions, worstjes en daar zat een sausje door en 2 gebakken eieren met een hele dooier bovenop. Ik had een blueberry pancake. En allebei fresh lemonade. Jullie begrijpen dat we allebei geen pap meer konden zeggen. We kregen het niet eens helemaal op. De ober Damian was ook erg aardig. Hij vond het heel bijzonder dat we uit Holland kwamen. De oorspronkelijke bewoners komen uit Tahiti Polynesië. Ook zijn hier heel veel Japanners op vakantie. Nederlanders hebben wij nog niet gezien. Wij hebben toen de pink trolley bus genomen. Net een hop on hop off bus. Je moet gepast betalen $2 want ze hebben geen geld opzak. Daar hebben we een rondje meegereden zodat we een beetje konden zien waar wat is. Onderweg zagen we ook een Outback Steakhouse. Daar hebben we in Florida ook vaak gegeten dus dat gaan we vanavond doen. En wat wij helemaal niet verwacht hadden dat hier ook veel hoogbouw is. Vooral alle hotels zitten in van die hoge torens. En ook hier is een Trump Tower.En dan al die winkels. Alle grote merken. Je kan het niet zo gek verzinnen of het is hier. Ongelooflijk ik wist niet wat ik zag. De bus stopte bij de ALAOMOANA shopping en dining Mall . Hier zijn we even doorheen gelopen. Zag er ook allemaal zo mooi uit. Daarna weer een bus gepakt en zijn we terug naar het hotel gegaan. Daar hebben we ons omgekleed en zijn we naar het strand gelopen. We gingen door een straatje waar allemaal surfplanken met kettingen op slot tegen de muur staan. Een heel leuk gezicht. Zo hoeft niemand zo’n plank mee naar huis te nemen. En ja hoor daar was het dan Waikiki Beach. Geweldig dat we hier zijn !!! Er zijn niet zo heel veel surfers want de golven zijn vandaag niet zo hoog. Wij zijn ergens lekker op het strand gaan liggen en zijn ook nog in zee geweest. De Pacific, stille oceaan. Mooi helder water, lekkere temperatuur, geen warm bad maar wel lekker. Het is hier steeds 30 graden maar dat merk je helemaal niet. Er staat ook de hele tijd een lekker windje. Prima te doen. We hadden een cola genomen, alcohol mag hier niet op het strand en die mochten we weer vullen als je glas leeg was. Refill. Aan het eind van de middag zijn we terug gelopen naar het hotel en zijn we daar nog naar het zwembad geweest. Daar staan ook ligbedden met een n zijn dikke matras erop, ligt heerlijk. Nadat we opgedroogd waren zijn we naar boven gegaan om ons om te kleden. We zijn naar Outback Steakhouse geweest. Tien minuten lopen vanaf het hotel. Het zag er precies hetzelfde uit als in Florida en het smaakte net zo goed!!! We zijn terug langs het Hilton hotel gelopen. Dat lijkt net een dorp. Allemaal grote torens en daar tussen allemaal winkels. Je weet niet wat je ziet zo groot. Wij zijn nu terug op de kamer en gaan zo naar bed.

• 18 Juni 2017 - 11:31

Lenie:

Hallo Rob en Carola nou ik zie wel dat jullie niet van de honger omkomen ziet er erg lekker uit. nog veel plezier.

• 18 Juni 2017 - 20:39

Carin:

Wat kun je toch heerlijk vertellen. Veel plezier nog

• 19 Juni 2017 - 11:46

Anita Heidelberg:

Geweldige verslagen, vermaak jullie !