24 juni 2017 dag 13 - Reisverslag uit Kīhei, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu 24 juni 2017 dag 13 - Reisverslag uit Kīhei, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu

24 juni 2017 dag 13

25 Juni 2017 | Verenigde Staten, Kīhei

Vanmorgen hebben we de koffers klaar gemaakt en gewogen..En we zaten voor het eerst in één keer onder de 23 kilo. Dat is de hele vakantie nog niet gebeurd meestal moesten we wat omwisselen omdat er één koffer te zwaar was. Terwijl er toch steeds wat bij komt. Ik heb souvenirs gekocht voor in een klein fotokastje straks. Het was vanmorgen erg druk in het hotel. Er was een hele grote groep gasten die voor een bruiloft hier waren. Ze zaten met zijn allen aan het ontbijt. Ook is er vandaag een kleine kunstmarkt. Daar heb ik een pakje ansichtkaarten gekocht van een schilderes Katy Long. Haar man stond hier met wat van haar spullen. We liggen nu nog even bij het zwembad en om twaalf uur gaan we met de auto richting vliegveld. We komen dan eerst nog langs een strand waar vaak zeeschildpadden op het strand komen. Zal wel heel toevallig zijn dat, dat ook gebeurd als wij daar eventjes zijn maar je weet het nooit. En een stuk verder is weer allemaal lavagrond waar we nog even willen kijken. We zijn om 11.45 uur bij het hotel weggereden. Het was echt een heel mooi en leuk hotel. Ook waren de mensen erg aardig. Dat is trouwens op Hawaii overal ze zijn allemaal even vriendelijk. Ik moest straks ook weer even afkicken want zeg nu ook tegen iedereen ALOHA ( hallo). We zijn gestopt bij Anaeho ‘omalu beach. De parkeerplaats lag midden in de uitgeharde lavastromen. Het was daar aan de kust erg mooi en we hebben wat bij lava lava beach club gedronken. Daarna nog door Kekaha Kai State Park gereden. Een lange weg naar de kust waar een mooi strandje was en waar het erg druk was. Het is zaterdag dus er zullen ook een hoop mensen vrij zijn. Verderop hadden ze geprobeerd een soort weg te maken dwars door een lavastroom. Wij hebben daar maar een heel klein stukje gereden. Allemaal diepe kuilen in de weg. We zijn gedraaid en terug gereden naar de gewone weg. Vlakbij het vliegveld hebben we nog even getankt ( inleveren met volle tank) en toen de auto ingeleverd bij verhuurbedrijf Alamo op het vliegveld. Het inchecken ging snel maar de controle was een beetje chaotisch. Je zit daar gewoon buiten te wachten. Er was een hele groep militairen die met het vliegtuig naar Honolulu gingen. Was wel heel schattig, een klein meisje liep naar twee militairen toe en zei tegen ze thank you for your service. Ik zat er vlakbij en moest wel even slikken toen ik dat hoorde en zag, zo lief. En ja hoor we gingen in een klein vliegtuig een Turbo Prop. Ik zit liever in een groot vliegtuig. Dat is voor mijn gevoel veel veiliger. Maar het viel mee. Het was maar een half uurtje vliegen naar het volgende eiland Maui. En er stond ook geen wind, dus geen turbulentie. Nadat we de koffers hadden werden we weer met een busje naar Alamo gebracht en daar kregen we de volgende auto. Een Hyundai Elan. Mooie auto! Weer een automaat en er stond maar 9800 mile (15000 kilometer) op de teller. Binnen 25 minuten waren we bij het hotel en het ziet er ook weer mooi uit. We hebben nog wat bij de Pool Bar gedronken en zijn nu op de kamer. Wij gaan zo lekker slapen.

• 25 Juni 2017 - 19:47

George & Yvonne:

Hoi Rob & Carola, de verslagen het is net een boek, elk hoofdstuk wordt steeds mooier en dikker... George & Yvonne