Dag 5 07-06-2018 - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu Dag 5 07-06-2018 - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Dag 5 07-06-2018

07 Juni 2018 | Spanje, Tarifa

Vanmorgen reden we om 09.45 uur na een heerlijk ontbijt weg bij het hotel. We hebben prima geslapen. Heel lekker bed. We waren om ongeveer 10.45 uur in Jerez de la Frontera. Vlakbij de koninklijke rijschool was een parkeerterrein. Er komen ook mensen een kaartje kopen bij de rijschool om alleen daar rond te lopen. Het ziet er ook erg mooi uit. De show is vaak al dagen van te voren uitverkocht. Wij mochten overal in de rondte lopen. Ook zagen wij hoe enkele paarden aan het trainen waren. Om 12.00 uur begon de show “Hoe de Andalusische paarden dansen”. Wij hadden zeer goede plaatsen. Vak 3b rij 2 stoel 13 en 15. Deze kaarten kosten €27 p.p en naast ons waren de vipplaatsen voor €100. De vipplaatsen hadden wel een zachtere stoel. Je mag tijdens de show geen foto’s of film maken. Maar wij hadden bij de officiële website geboekt en die hadden de foto’s en filmpjes op de site staan, precies van wat wij gezien hadden. Wij hebben normaal gesproken niet zoveel met paarden maar dit was ongelooflijk. De paarden stonden zelfs rechtop, op hun achterbenen en een paar paarden gooiden dan ineens ook nog hun achterbenen in de lucht zodat ze een sprong maakten. De paarden en hun ruiters bewegen uiterst elegant, huppen op de maat van de muziek en stappen in harmonieuze patronen door de arena. Alles gebeurt op het ritme van de typische Spaanse gitaarmuziek. Het was echt een spektakel.

De rijschool is opgericht in 1973 door Alfrao Domecq een familielid uit het sherry makers geslacht. Hij werd opgeleid in de Spaanse rijschool in het Oostenrijkse Wenen en richtte de rijschool in Jerez de la Frontera op met volbloed Spaanse raspaarden. Na de show hebben we nog even over het terrein gelopen. Achter de stallen zag je de bodega van Sandeman (sherry) met twee ooievaarsnesten op het dak. Nadat we nog wat gedronken hadden zijn we naar Cadiz gereden. Het was ongeveer een half uurtje rijden vanaf de rijschool.
De havenstad Cadiz is de oudste bewoonde stad van West-Europa. De stad is beroemd om zijn mooie ligging. Het ligt op een klein schiereiland in de baai van Cadiz en is met een hele grote, hoge brug ( Puente de la Constitución) met het vasteland verbonden. De sfeervolle oude binnenstad op het puntje van het schiereiland is bijna volledig omgeven door water. Wij zijn naar het historische centrum gereden en hebben daar de auto in een parkeergarage gezet. Wat een leuke, mooie, oude stad. Het was net alsof we in Havana op Cuba liepen. Cadiz wordt ook wel klein Havana genoemd. Het leek er echt op. We kwamen bij de kathedraal maar konden er jammer genoeg niet in. Vandaag en morgen is de kathedraal gesloten door filmopname’s. Het was rondom de kathedraal helemaal afgezet en ik heb nog nooit zoveel cameramensen en spullen bij elkaar gezien. Ook waren er heel veel figuranten die zogenaamd aan het protesteren waren en die liepen met bordjes met de Franse vlag erop. We hebben nog gevraagd om welke film het ging maar dat mochten ze niet zeggen. We hebben dus weer een reden om terug te gaan. De kathedraal van Cadiz bezoeken. We zijn terug gereden naar het hotel waar we rond 18.00 uur waren. Daar hebben we gauw ons omgekleed en zijn we naar het zwembad gegaan.Het was vandaag lekker weer en we hebben tot 20.15 uur daar nog gelegen. Vanavond hebben we heerlijk in het restaurant van het hotel gegeten.Voor morgen hebben we nog niet echt plannen.We kijken hoe het weer is en we willen naar de strandjes hier gaan kijken. Eerst maar eens lekker slapen.