Dag 3 11-06-2019 Van Sevilla naar Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu Dag 3 11-06-2019 Van Sevilla naar Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Dag 3 11-06-2019 Van Sevilla naar Cordoba

11 Juni 2019 | Spanje, Córdoba

Na een flink ontbijt hebben we de koffers gepakt en uitgecheckt bij het hotel. We hadden de koffers in het hotel achter gelaten en zijn naar het verhuurbedrijf van de auto gelopen. Daar aangekomen zat dezelfde vriendelijke man als vorig jaar. Het was allemaal snel geregeld en we kregen een zwarte Ford Fiësta. Daarna weer terug door de zeer smalle steegjes om de koffers weer op te halen. Het zijn maar een paar steegjes waar je met de auto doorheen mag en kan. Gelukkig ligt het hotel aan een steegje waar je voor de deur kan stoppen. Maar ook dit keer is het Rob weer gelukt en hebben we de koffers gauw ingeladen en zijn we op pad gegaan naar onze volgende bestemming, Cordoba. We zaten net op de snelweg toen we al iets heel leuks te zien kregen. We moesten allemaal naar de linkerkant want rechts reed een hele groep pelgrims in een soort pipowagens voortgetrokken door tractoren. Met Pinksteren was er een bedevaart in El Rocio. Het is een feest ter ere van de heilige maagd Rocio. Haar beeld staat in het dorpje Almonte bij Huelva. Gedurende een week komen pelgrims uit heel Spanje feestend naar de heilige plek. Zij waren weer onderweg naar hun woonplaats.Wij hebben eerste pinksterdag s’avonds dat op t.v. gezien. Dus toen we ze op de snelweg zagen wisten we meteen wat het was. Ik heb geprobeerd foto’s vanuit de auto te maken. Daarna zijn we de snelweg af gegaan en door binnenwegen naar Cordoba gereden. We hebben een hele hoop velden gezien met zonnebloemen, echt heel veel sinaasappelbomen en olijfbomen van heel klein tot heel groot. Eenmaal aangekomen in Cordoba waren we al snel bij het hotel. Hotel Cordoba City Center. Een mooi hotel met een parkeergarage eronder voor de auto. Boven op het dak is een mooi zwembad met heel veel ligbedden er omheen. Een infinity pool, als je op de rand van het zwembad hangt heb je prachtig uitzicht over de stad. Twee bars bij het zwembad en s’avonds geven ze hier een barbecue bij het zwembad. Wij zijn eerst beneden in het hotel wat gaan eten en drinken. Het zag er ook allemaal goed uit alleen de bediening was zeer traag. Op een gegeven moment is Rob maar gaan vragen of we nog het fruit toe kregen en dat we de rekening graag wilden hebben. Toen ging alles ineens heel snel. Maar hier gaan we dus niet meer beneden eten. We hebben ons omgekleed en liggen nu heerlijk bij het zwembad. Straks gaan we naar het historisch centrum dat is ongeveer 20 minuten lopen hier vandaan. Ik zwem elke week met Thea en ik heb net mijn baantjes gezwommen Thee. Ze zijn hier wel wat korter maar ik heb toch hetzelfde aantal gedaan. Het water is hier ook ietsje minder koud dan in het zwembad in Sevilla. Ook waren er niet veel mensen in het water. Iedereen dobbert in het zwembad voor zijn plezier en dan kom ik even serieus doen met banen zwemmen. Dat doe ik echt niet maar vandaag ging het dus goed. Het is hier steeds 30 graden heerlijk!!! Cordoba is de warmste stad van Europa. Ik ga nog even zonnen en dan schrijf ik vanavond nog een stukje.
Na het zwembad hebben we ons omgekleed en zijn we naar het historisch centrum gelopen. Nadat we een grote weg waren over gestoken kwamen we meteen in een winkelgebied terecht waar alle bekende winkels zitten. Rob:,, Carool wat leuk hier voor je!!!! Ik zie je ogen meteen scannen waar welke winkel zit. En kijk nou aan het einde ook nog een markt “. Hoe serieus kan je zijn? Ik was hem na 5 minuten al weer kwijt. Ik liep even een winkel in en dacht dat Rob achter mij aan liep. Maar nee hoor die stond ergens een eind terug op straat. We zijn toen verder gelopen naar het historisch centrum van de stad dat samen met de kathedraal op de werelderfgoedlijst van UNESCO staat. Eerst zijn we door de straatjes gelopen en kwamen we in een joodse wijk terecht met de synagoge . Nadat we verder waren gelopen langs leuke winkeltjes zijn we bij een gezellig restaurant Ordoñez gaan zitten waar we heel lekker gegeten hebben. De Mezquita( Spaans woord voor moskee) was vlakbij het restaurant. Nadat we eenmaal uitgegeten waren was het al donker en zagen we de moskee helemaal verlicht. We hadden al kaartjes geboekt dus morgen gaan we de moskee in. Ook zijn we naar de Romeinse brug Puente Romano gelopen die over de Guadalquivir gaat. De brug is 2000 jaar oud en 331 meter lang. We hebben mooie foto’s gemaakt en zijn toen terug naar het hotel gelopen. We waren om 23.30 uur op de kamer en ik ga nu gauw slapen.

• 12 Juni 2019 - 08:55

Willy:

je bent zo snel met je verslagen .
    Als ik wil antwoorden is er al een nieuwe dag met verslag.
    Geniet er lekker van en vooral zo door gaan met je verslagen , want we lezen ze graag.
    Groetjes willy en natuurlijk ook van peter en ivy