Dag16. 24-06-2019 Ibiza - Reisverslag uit Santa Eulària des Riu, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu Dag16. 24-06-2019 Ibiza - Reisverslag uit Santa Eulària des Riu, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Dag16. 24-06-2019 Ibiza

24 Juni 2019 | Spanje, Santa Eulària des Riu

Vanmorgen toen we wakker werden was het bewolkt. Dat hebben we de hele vakantie nog niet gezien. Eerst lekker een ontbijt gehad en daarna zijn we met de auto op pad gegaan. Ik had in een boekje gelezen dat je grotten kon bezoeken in de haven van San Miguel. Cava( grotten ) van San Marca. De grot die wel meer dan 100.000 jaar oud is. Hierdoor heeft de grot door al die jaren heen prachtige hangende en staande druipstenen gekregen. Smokkelaars gebruikten deze grot rond 1950 namelijk om hun illegale spullen te verstoppen. De entree is 12/14 meter boven de zeespiegel. Je kan met de auto bij de grot gratis parkeren. Dit wist ik natuurlijk niet allemaal van te voren. De weg er naar toe was best eng. We reden natuurlijk alleen maar weer door de bergen en we gingen steeds hoger. Toen we er eenmaal waren hadden we de rondleiding met gids van 10.45 uur. Het hekje ging open en we moesten eerst langs een rots een heel eind een pad af naar beneden. Op de helft stond nog een fotograaf die foto”s maakten als je voor een bepaald uitzichtpunt stond. Op een gegeven moment waren kwamen we ergens waar ze een deur hadden gemaakt in de grot. Er kwam heel veel kou achter de deur vandaan maar toen we binnen waren was de temperatuur 24 graden. Er was binnen wel een pad aangelegd zodat je makkelijk overal kon lopen. Op een gegeven moment hadden ze iets gemaakt en zag je ineens een waterval in de grot die mooi verlicht werd. Ze hebben fluor in her water gedaan waardoor je een heel mooi gezicht kreeg.Na drie kwartier kwamen we weer naar buiten met de gids en moesten we alle trappen langs de grot weer omhoog.Ik ben blij dat ik het toch gedaan had want het was een mooi gezicht. Daarna zijn we richting Sant Antonio gereden. Dat was best nog een lange rit. Het is hier allemaal niet ver uit elkaar maar je bent lang onderweg omdat je steeds door de bergen rijdt. Na Sant Antonio zijn we weer richting Santa Eularia gereden waar ons hotel staat. Onderweg had ik al gezien dat er op die weg iets zat die grote beelden en spullen voor in huis verkocht. Ik wist echt niet wat ik zag. Zo mooi. Ze hadden van alles. Grote oude deuren, grote boeddha’s , hele grote boomstamtafels hele grote bedden en hele grote spiegels. Nu weet ik dus ook waar de jetset hier hun spullen vandaan halen. Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan waar we om 15.00 uur eerst lekker hebben gegeten, ons omgekleed hebben en de rest van de middag bij het zwembad hebben gelegen. Om een uur of 20.00 zijn we naar de hippie avondmarkt Las Dalias gereden. Dat was de hippiemarkt waar we overdag ook al waren geweest. Maar ik vind het er zo leuk dat we nu s”avonds gingen. Rob heeft nog een leuke foto van een hippie gemaakt die daar een grote joint zat te draaien. Alleen zag je die joint niet want die zat achter zijn glas bier.Het is nu alweer 23.55 en we gaan nu gauw slapen. Morgen zoeken we weer een strandje op.

• 25 Juni 2019 - 15:51

Annie Witjes:

Weerh een mooi verhaal gelezen ,maar helaas nog maar een paar dagen ,dan is deze mooie vacantie weer afgelopen .jullie hebben een schitterende vacantie gehad ,die vorig jaar abrupt moest worden afgebroken .Nog een paar dagen genieten en dan weer huiswaarts ,ik wens jullie een goede terug reis .