Aankomst in New York 14 november 2008 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu Aankomst in New York 14 november 2008 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Aankomst in New York 14 november 2008

Door: webmaster

15 November 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een goede vlucht zijn we om half 12 Amerikaanse tijd geland. De aankomsthal viel een beetje tegen. Eigenlijk een hele oude bende. Douane ging heel snel en toen stonden we buiten. Van alle kanten kwamen er taxichauffeurs op ons af. Wij hadden zelf een afspraak met een chauffeur van het hotel die ons kwam halen. In het hotel aangekomen konden we niet meteen in onze kamer. We kregen een kleinere kamer aangeboden met 20% korting. Aangezien Dennis er toch nog niet was hebben we dat gedaan, hadden geen zin om langer te wachten. Daarna meteen de straat op. Ons hotel bevindt zich namelijk midden op Manhattan. Wel met een stratenboekje in ons zak want het is hier net een groot doolhof. Je weet gewoon niet wat je ziet heel veel verkeer en zoveel hele hoge gebouwen. Het aller eerste wat we gekocht hebben is een button van Obama. Daar stonden ze hier mee op de hoek, leuke herinnering. Daarna het grote warenhuis Macy's ingeweest wat al helemaal in kerstversiering is. Op Broadway aangekomen wisten we niet wat we zagen. Allemaal van die hele grote lichtreclames op de hoge gebouwen. Prachtig om te zien. In het midden op het plein stonden hele lange rijen met mensen. Die staan daar dan na een bepaalde tijd te wachten om te kijken of ze een kaartje voor de musical goedkoper kunnen krijgen. Daarna Dylan belooft om naar Nike Town te gaan. Dat is een hele grote Nike winkel met 5 verdiepingen. Na een hele lange wandeling zijn we daar geweest en heeft Dylan de Nike schoenen die hij zo graag wou hebben gekocht. Vervolgens kwamen wij op 5th Avenu terecht. Daar zitten alle dure merken in schitterende winkels. Heel mooi om te zien. Sommige etalage's zijn zo apart. Ook zijn we langs Rockefeller Placa gelopen waar ze vandaag de kerstboom hebben gebracht. Om 19.00 uur waren we terug in het hotel en konden geen pap meer zeggen.