Fort Myers 16 juli 2009 - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu Fort Myers 16 juli 2009 - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Fort Myers 16 juli 2009

Door: webmaster

17 Juli 2009 | Verenigde Staten, Fort Myers

Vanmorgen eerst ontbeten op onze kamer. Gisteravond hadden we brood, kaas, ham, jam en appelkoeken meegenomen uit de supermarkt. Dus vanmorgen broodjes geroosterd en een lekker bakje koffie gezet. In bed opgegeten dus allemaal ontbijt op bed. Daarna zijn we om 10.00 uur naar het 100 jaar oude huis van Thomas Edison gereden, het Edison Winter Home. Het huis, het laboratorium en de botanische tuin verkeren nog in de oorspronkelijke staat. Prachtig huis met rondom een veranda. De tuin staat vol met bomen en planten uit de hele wereld. Die gebruikte hij voor zijn uitvindingen. Naast het huis staat het huis van Henry Ford. Er staan daar ook allemaal oude modellen van Ford. Om 12.30 uur zijn we gauw terug gereden naar het hotel, het werd veel te heet. Lekker bij het zwembad gaan liggen in de schaduw en een heerlijke cocktail gedronken. Om 18.00 uur weer in de auto gestapt en naar Sanibel Beach gereden. Het beste schelpenstrand van de V.S. In de Golf van Mexico liggen geen rotsen waar de schelpen op stuk kunnen slaan,het water is ondiep en warm 30 graden. Bij Sanibel kunnen de schelpen gemakkelijk aan land rollen. Het ligt daar helemaal vol. Maar voor de grote schelpen heb je de meeste kans na een storm of 's morgens vroeg. Terug zijn we over de Wildlife Road gereden. Je rijdt door een soort reservaat waar allemaal dieren in het wild leven.Zelfs krokodillen.We hebben ook twee wasbereb gezien. 's Avonds laat zijn we bij een restaurant op het strand van Fort Myers gaan eten. Naast ons ineens een hoop geschreeuw. Iemand had een haai gevangen. Het meisje van het restaurant zei dat dat steeds gebeurde. Ze zwemmen hier overal. Het is maar goed dat je niet alles weet. Morgen vroeg op dan gaan we aan onze reis naar de Key's beginnen, met een stop in de Everglades.