Key West 18-07-2009 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu Key West 18-07-2009 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Key West 18-07-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

19 Juli 2009 | Verenigde Staten, Key West

Vanmorgen wekker om 08.00 uur gezet en zijn we naar het ontbijtbuffet in het hotel gegaan. Heerlijk! Je zit zo vol dat je bijna de hele dag niet meer hoeft te eten. We hebben voor vandaag een boottocht op zee (Golf of Mexico ) geresserveerd. Gaan kijken of we dolfijnen zien en snorkelen. Moeten om 15.30 uur in de haven zijn. Wij zijn tot die tijd lekker bij het zwembad gaan liggen en Dennis had een fiets gehuurd en is over het eiland gaan fietsen. Hij is naar het huis van Ernest Hemingway geweest. Was een bekende schrijver. Dennis heeft daar een rondleiding met gids gedaan. Hemingway verzamelde katten met 6 vingers. Er zitten nu 44 van die katten.Verder door Duval Street gefiets en langs het meest zuidelijke punt. Om 14.00 uur kwam hij terug in het hotel en zijn we onze spullen gaan pakken voor de boottocht. Om 15.30 uur waren we in de haven en zijn we eerst naar Sloppy Joe's geweest. Dat cafe restaurant is heel bekend omdat de schrijver Hemingway hier altijd zat. Ook kon je hier allerlei souveniers van Hemingway kopen. Dennis heeft een borrelglaasje gekocht. Om 16.15 uur in de boot gestapt. Wij en drie Fransen. Dus we hadden ruimte zat. Van te voren was er gezegd dat ze niet kunnen garanderen dat je dolfijnen ziet. Zes kilometer uit de kust zagen we ze ineens. Eerst een groep van drie later een groep van twaalf. Ze bleven de hele tijd in de buurt van de boot. Heel leuk en mooi was dat. Het water is heel helder dus je zag ze ook onderwater zwemmen. Na anderhalf uur zijn we nog verder gevaren. Tien kilometer uit de kust en daar gingen we snorkelen. We moesten wel allemaal een geel vestje aan zodat ze goed konden zien waar je was. Zwemvliezen aan en een duikbril met snorkel op. Het was daar op sommige plaatsen maar twee meter diep. Vanaf de boot kon je zo naar de koraalriffen en vissen kijken. Ik ging als laatste. Hoe bang ik ook voor vissen ben ik moest het van mijzelf doen. Ze hadden de riemen van mijn vestje helemaal om mij heen gebonden zodat de uiteinde niet tegen mijn aan konden komen en ik dan ook niet kon schrikken. Ik heb het dus gedaan!!!! De vissen zaten een eind onder mij en het was heel erg mooi. Ik heb het een half uur volgehouden en heel wat gezien maar toen ging Ik ging heel snel naar het toch mis. Rob wijst onderwater ik kijk erna en er komt een grote pijlstaartrog mijn kant op. Dat moment schoot meteen de paniek toe en ik kon alleen nog maar denken ik moet eruit.
Ik ging heel snel naar Rob en wou hem vastgrijpen maar pakte zijn snorkel vast. Zie ik ineens Rob met twee grote ogen achter zijn duikbril. Doordat ik aan zijn snorkel trok kreeg hij alllemaal water binnen. Ik ben toen zo snel mogelijk naar de boot gezwommen. Hoe ik het gedaan heb weet ik niet meer maar ben met mijn zwemvliezen aan het trappetje opgegaan en zat heel snel aan boord. Ik kan er nu vreselijk om lachen, als ik aan het gezicht van Rob denk. Daarna ben ik op de boot gebleven. Maar goed ook want Rob en de jongens hebben nog barracuda's gezien en op een gegeven moment was er ook een haai. Ze hebben er foto's van gemaakt met de onderwatercamera. Om 19.30 uur kwamen we van de boot af en zijn we gauw naar Mallory Square gelopen. Dat is een heel leuk plein waar mensen allerlei kunstjes doen en muziek maken. Daarnaast is Pier House Resort. Dit terras biedt een geweldig uitzicht op de beroemde zonsondergang van Key West. Die was om 20.30 uur en dat hebben we ook mee kunnen maken. Daarna naar het hotel om ons om te kleden en weer met de auto naar Duval Street gereden. Daar hebben we lekker gegeten. Steak, spicy chicken en pork chops. Het is nu alweer 01.30 uur en we gaan gauw slapen na weer een hele leuke dag. Morgen gaan we aan de reis naar Miami beginnen.

  • 19 Juli 2009 - 11:36

    Willy:

    Zie je nou Carool dat het zwemmen tussen de vissen niks voor jou is.
    Had je Rob bijna vezopen.
    Ik moest er wel om lachen want zag het al hellemaal voor me.
    Gr en fijne vakantie verder

  • 19 Juli 2009 - 17:18

    Anita:

    Hoi carola,

    Ik zit elke dag naar je verslag ui te kijken.
    Je houdt het wel spannend, moest er ook wel om lachen. Past echt wel bij he deze truc.
    Met de jongens gaat het ook goed.
    Was vandaag in amsterdam bij het begijnhofje.
    nou ik nog 2 nachtjes slapen en dan vliegen we ook uit.

    gr. anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Key West

Florida, The Sunshine State

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2009

van Washington - Amsterdam 31-07-2009

02 Augustus 2009

Orlando - Washington 31-07-2009

02 Augustus 2009

Orlando 30-07-2009

30 Juli 2009

Orlando 29-07-2009

29 Juli 2009

Orlando 28-07-2009

Actief sinds 11 Juli 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 52701

Voorgaande reizen:

09 Juni 2019 - 27 Juni 2019

de Koningssteden van Andalusië en Ibiza verkennen.

03 Juni 2018 - 22 Juni 2018

Viva España, via Andalusie naar Ibiza

12 Juni 2017 - 30 Juni 2017

California Dreaming en Aloha Hawaii

02 Juni 2016 - 21 Juni 2016

Amazing Asia, Singapore en Bali.

15 Juni 2015 - 02 Juli 2015

Back to Beautiful Florida!

06 Juli 2011 - 21 Juli 2011

Buenas Dias Cuba!

13 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Florida, The Sunshine State

14 November 2008 - 23 November 2008

The Big Apple & Fabulous Las Vegas

Landen bezocht: