Van Key West naar Miami 19-07-2009 - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu Van Key West naar Miami 19-07-2009 - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Van Key West naar Miami 19-07-2009

Door: webmaster

20 Juli 2009 | Verenigde Staten, Miami

Vanmorgen om 08.30 uur opgestaan. Auto ingepakt en nog even naar het meest zuidelijke punt gereden voor een foto. Daarna getankt en bij een supermarkt allemaal lekkere broodjes gehaald voor onderweg. Om 11.30 uur weggereden richting Miami naar ons volgende hotel. We blijven daar 3 nachten. Het is 253 kilometer. Met de snelheid die je hier mag rijden is dat ongeveer vier en half uur rijden. Om 16.00 uur aangekomen in het hotel Miami Beach Resort & Spa. Wat een verschil. Het lijkt net alsof je een andere wereld inrijdt. Op de Key's alles laagbouw en hier hele hoge torenflats. Het hotel is erg mooi. Ze hebben hier valvet parking. Je stopt voor de deur en geeft je autosleutels af. Als je de auto nodig hebt bel je een nummer en brengen ze de auto weer voor de deur. Je kan hier nergens parkeren. Nadat de spullen op de kamer gebracht waren zijn we het hotel gaan verkennen. Mooi zwembad en prive strand. We zitten hier aan de Atlantische Oceaan. Het water is wat kouder en het zand op het strand lijkt op het zand in Nederland. Niet meer het spierwitte zand wat we eerst hadden. We hebben mooi uitzicht. Aan de ene kant kijken we naar het strand en aan de andere kant op de baai wwar alle dure en grote huizen staan. Je weet niet wat je ziet zo mooi. Wij zitten op de zestiende verdieping. Voor het hotel is een bushalte en daar hebben we om 18.30 uur de bus genomen naar Lincoln Road genomen. Je moet met gepast geld de bus in en dat dan in een machine doen. Twee dollar per rit, scholieren 1 dollar. Lincoln Road is echt geweldig !!!!!
Een grote brede straat, in het midden een promenade met allemaal palmbomen, bars en restaurants. Aan beide kanten van de straat allemaal mooie winkels. Ik had in een korte tijd drie paar schoenen!!! Heel appart ik kon ze echt niet laten staan. Ëén paar heb ik meteen aan gedaan was het nieuwste van het nieuwste en toen ik een andere winkel binnen ging om wat te passen zeiden die meisjes daar meteen "o we like your shoes very much".Dus meteen succes ermee. Ik heb ze maar meteen verteld waar ze ze konden kopen. In deze winkel nog een mooie spijkerbroek gekocht. Daarna zijn we op de promenade bij een restaurant gaan zitten en hebben heerlijk gegeten. Lasagna, kip met pasta, kip met patat en een piza. We zaten daar heel leuk en konden heel goed alle mensen bekijken. Je kijkt je ogen uit, lopen heel wat aparte types. Er liepen er zelfs twee met een stinkdier op hun arm. Ach ja het is weer eens wat anders. Om 22.30 uur de bus terug genomen naar het hotel. We zijn best moe nu. Morgen kijken we eerst of het heel erg warm is. Dan beslissen we wat we gaan doen. Nu eerst lekker slapen na weer een dag vol nieuwe indrukken.