We gaan naar Cuba - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van familiewitjes - WaarBenJij.nu We gaan naar Cuba - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van familiewitjes - WaarBenJij.nu

We gaan naar Cuba

Door: webmaster

03 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Dit jaar gaan wij naar het prachtige Cuba op vakantie. Cuba, het land van Fidel en Ché, het land van rum en sigaren, het land van de communistische restanten, het land van muziek en salsa, het land van de prachtige stranden en vriendelijke bevolking, maar ook het land van de armoede.
Op woensdag 6 juli zullen wij vertrekken om 13.50 uur. Na een vlucht van 10 uur, zullen wij om 18.00 uur lokale tijd landen in Havana. Daar ontvangen wij de auto en gaan wij naar het eerste hotel aan de Malecon in Havana. Daar blijven we 2 nachten. Op 8 juli gaan wij naar de provincie Pinar del Rio. Een prachtig gebied, geroemd om zijn uitgestrekte tabaksvelden. We hebben een hotel in Soroa en blijven daar 1 nacht. Op 9 juli hebben wij een lange tocht voor de boeg richting Cienfuegos. De stad wordt ook wel de 'Parel van het Zuiden' genoemd vanwege de prachtige baai waaraan de stad direct ligt. Vanwege deze baai trekt Cienfuegos veel strandtoeristen.
Hier zullen wij ook 1 nacht blijven. Daarna reizen wij door naar GuajimicoDeze plek is gelegen tussen Cienfuegos en Trinidad aan de kust. Het hotel is zeer idyllisch gelegen aan een inham in zee.Hier willen wij gaan zwemmen met dolfijnen.
De volgende dag gaan we door naar Trinidad. Trinidad is samen met Havana de architectonische schatkamer van Cuba. Wij blijven daar 2 nachten in een hotel aan de prachtige stranden van Playa Ancon. Op 13 juli gaan wij naar het noorden, via de historische stad Santa Clara, naar Varadero. Daar moeten we de auto inleveren en blijven we nog 8 nachten in een All-Inclusive resort, Iberostar Tainos.
Het beloofd een echt avontuur te worden en kijken er zéér naar uit.

• 03 Juli 2011 - 17:55

Anita Heidelberg:

Hi vakantiegangers, ik zal juliie reisverslag zoveel mogelijk volgen. Geniet lekker, en ik spreek julie.
    Veel liefs vanuit Almere

• 03 Juli 2011 - 18:46

Willy:

Echt een land voor jullie.
    Rum voor Rob,sigaren voor Carola,muziek voor Dennis en salsa voor Dylan.
    Een hele fijne vakantie en we volgen jullie.
    Groetjes Peter,Willy,Roy,Amy,Stefan en Ivy.

• 03 Juli 2011 - 19:45

Lenie V Nijnatten:

Ik hoop dat jullie een te gekke vacantie hebben maar wees wel voorzichtig heel veel plezier.
    Ik zal alles met veel intresse volgen

• 03 Juli 2011 - 20:01

Monique Roodenrijs:

Allemaal heel veel plezier, geniet ervan en we zullen jullie volgen.

• 04 Juli 2011 - 20:45

Anita:

Carola, ben je er al uit wat je mee gaat nemen, neem je wel genoeg schoenen mee, en vergeet vooral je sieraden niet. Veel succes met inpakken. gr. anita