21 juni 2017 dag 10 - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu 21 juni 2017 dag 10 - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu

21 juni 2017 dag 10

22 Juni 2017 | Verenigde Staten, Kailua-Kona

Heerlijk geslapen wat een lekker bed! Als eerste hebben we meteen de schuifpui open gemaakt om van het uitzicht te genieten. En wat voor uitzicht!! Het is net alsof we in een film zitten. Wij zijn nu heel ver weg maar dan heb je ook wel wat. We hebben een eigen terras met een ligbed en tafeltje en ook nog een eigen zitje, tafel met twee stoelen. Eerst kijk je in de tuin met zwembaden daarna het strand met de zee. Geweldig! Dit hebben we echt nog nooit meegemaakt. Wij verblijven in het Hapuna Beach Prince Hotel kamer 5411 in Kohala Coast. Het is hier erg groot. Winkels en allemaal verschillende restaurants en terrassen. Vanmorgen hadden we ontbijt op het Océan Terrace. Een all-you-can-eat Hapuna ontbijt buffet, met een vers gemaakt omelet station. Daar kon je echt van alles krijgen en we hebben daar heerlijk gezeten in de buitenlucht met uitzicht op zee. Daarna zijn we naar de informatie desk ook hier in het hotel geweest. Een hele aardige mevrouw. Ik zei dat ik graag de prijs wou weten van een helikopter vlucht boven de nog werkende vulkaan. Het scheelt een hoop geld als je er zelf naar toe rijdt. Je kan dan binnen door en op de terugweg buitenom. Je komt dan ook nog langs allerlei leuken dingen. We kregen een briefje en daar moesten we onze namen, gewicht en lengte op schrijven. Toen ze hoorde dat ik niet meeging hebben ze mij overgehaald. We zouden in een grotere helikopter gaan en er zaten gewoon deuren in die niet open bleven. Ook was deze helikopter veel stabieler in de lucht als een kleinere. Dus ik zou ook meegaan. Ze gingen bellen of er nog plek vrij was en alleen op vrijdag om 11.00 uur was er nog één plekje. Dus toen was de keus niet moeilijk voor mij, Rob gaat mee. Met Blue – Hawaiian – Helicopters. Op National Geographic worden ze als beste van Hawaii genoemd. Rob moet donker gekleurde kleding aan dat niet reflecteert in het raam van de helicopters. En hij mag alleen een fotocamera en telefoon mee. Dus vrijdag om 11 uur. Dan gaat meneer Zwartjes de lucht in. Dat vrouwtje heeft nog een paar goede tips voor onderweg gegeven, ben benieuwd. Je kan hier ook naar de Mauna Kea, de hoogste berg op Hawaii. Op de top staan allemaal telescopen ook van Nasa dat is ook de reden dat hier geen straat verlichting is. Daar kan je alleen naar toe met een tour maar er is ook een bezoekerscentrum waar ze veel uitleggen en je ook de prachtige sterren kan zien. Dat gaan we waarschijnlijk ook nog een avond doen. Kan heel goed volgens die mevrouw. En dat het dan heel donker is , is volgens haar geen probleem en is het goed te doen. Daarna zijn we een paar uurtjes lekker op het strand gaan liggen. Er staan allemaal parasols met lekkere ligbedden en je krijgt een groot, wit badlaken. Na het strand is Rob nog even in het zwembad geweest en toen ging het ineens regenen. Het was van korte duur en nu is het gewoon nog lekker warm maar wel bewolkt. Dat gebeurt hier heel vaak. Ik kwam bij het zwembad een zeerob tegen en heb een leuke foto gemaakt. We zijn nu even op onze kamer en gaan zo met een shuttle busje naar het hotel hiernaast. Dat is van dezelfde eigenaar als ons hotel. Wij kunnen daar ook gewoon eten en de rekening op onze kamer laten zetten. Het hotel heet Mauna Kea Beach Hotel. Het hotel is ooit gebouwd door de bekende Amerikaanse miljardair Rockefeller. Die was op zoek naar de mooiste stranden in de wereld en heeft daar allemaal ressorts op laten bouwen. Dus wij zitten op één van de mooiste stranden ter wereld. Als het donker is schijnen ze grote lichten op het water waar de Mata’s op af komen. De Manta’s kunnen wel een spanwijdte tot 7 meter krijgen! En wij hebben ze gezien!! Het licht trekt heleboel kleine visjes aan. De Manta kwam al aan zwemmen met zijn bek open en slurpte die visjes naar binnen. We hebben er in totaal drie gezien. Er was er één bij die rondjes ging draaien, daar hebben we foto’s van. Ook hebben we daar lekker gegeten. Op de terugweg zaten we in een busje naar ons hotel met een paar astronomen. Heel toevallig maar die waren voor hun werk hier. Wat ik eerder vertelde waar we misschien naar toe gaan om sterren te kijken. Rob raakte daar mee in gesprek en die man zei dat het eigenlijk gek is dat zo’n klein land als Nederland zoveel goede astronomen heeft. Ze hadden het er ook over dat het deze periode bij ons zo lang licht is. Wij zijn nu op de kamer en gaan zo weer lekker slapen.

• 22 Juni 2017 - 12:04

Lenie :

Hoi Rob en Carola nou Rob veel plezier in de lucht zal best mooi zijn nou Carola ik had ook niet mee gegaan hoor lijkt me erg eng in zo,n helicopter,ik las dat jullie manta,s gezien hadden geen idee wat dat voor vissen dat zijn .