Dag 1 03-06-2018 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu Dag 1 03-06-2018 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Dag 1 03-06-2018

03 Juni 2018 | Spanje, Sevilla

Het is alweer een jaar geleden! De reis naar San Francisco en Hawaï. Heel raar gevoel als je nu het nieuws op de t.v. kijkt en de vulkaanuitbarsting op Big Island in Hawaï ziet. Wij zijn daar geweest! De heftige lavastromen die alles verwoesten. Ongelooflijk!!! Heel naar! Maar we hadden ook iets heel bijzonders. De huwelijksdag van Dennis en Yvette op onze trouwdag 22 mei. Een dag om door een ringetje te halen met Dylan als getuige van Dennis. Een prachtig bruidspaar die nu op huwelijksreis zijn in Amerika.
Wij blijven dit jaar dichter bij huis. We gaan rondreizen in Andalusië (Zuid-Spanje) en Ibiza. Ronald heeft ons vanmorgen om 7 uur naar Schiphol gebracht. We vliegen naar Sevilla in 3 uurtjes. We zitten nu alweer 2 uur in het vliegtuig( Boeing 737-800 ). Ik zit bij het raam en door het heldere weer heb ik een mooi uitzicht. Vanavond gaat het verslag dus weer van start!
Geland. Daarna met de taxi naar het hotel €25, een vast bedrag. Een heel mooi hotel. Er zijn 178 kamers ondergebracht in 27 huizen in typische Andalusische stijl, die onderling met elkaar zijn verbonden. Deze antieke huizen gebouwd rond meerdere sfeervolle patio’s, maakten oorspronkelijk deel uit van de recedentie van de Hertog van Bejar. Nu is het een karaktervol hotel wat tot de beste van Sevilla behoort.
Wij hebben kamernr 446. Op de 3e verdieping is een groot dakterras met een bar, zwembad en ligbedden onder grote parasols. Vanaf het dakterras heb je een prachtig uitzicht. Wij hebben daar de rest van de middag heerlijk gelegen. Ergens was een flamingoshow en we hoorde de muziek tussen de daken. We zijn om 17.00 uur de straat weer op gegaan om de boel een beetje te verkennen. Morgenochtend gaan we eerst een fietstocht maken met Baja Bikes. Die geven je ook altijd goede tips maar vanavond hadden we zelf een heel goed restaurant gevonden. San Marco. Het ligt vlakbij het hotel in de wijk Santa Cruz. Bij de ingang van het restaurant zat een gitarist te spelen en daar stonden foto’s van beroemde mensen die er gegeten hadden. Het leek net of je in een grot kwam.we hebben heerlijk gegeten. Vooraf hadden we knoflookbrood met basilicum en manchego kaas. Rob had gegrilde zalm met groenten en ik gegrilde kippenborst in een sausje met patat. Als toetje had Rob ijs en ik een sorbet. Na het eten zijn we nog in een barretje koffie gaan drinken en zijn we nu op onze kamer. We gaan nu lekker slapen want morgen om 10 uur gaan we fietsen.

• 04 Juni 2018 - 17:40

L.VAN.NIJNATTEN:

Hallo Rob en Carola Wat fijn dat ik weer mee mag lezen wat jullie allemaal mee maken .
    de eerste dag zit er weer op , jullie hebben lekker gegeten en nu lekker naar bed ik zou zeggen slaap lekker en een fijne dag morgen groetjes