Dag 2 04-06-2018 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu Dag 2 04-06-2018 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Dag 2 04-06-2018

04 Juni 2018 | Spanje, Sevilla

Vanmorgen eerst een heel lekker uitgebreid ontbijt gehad. Er was van alles. De eitjes waren al gepeld en als je wou lagen ze er ook al in kleine stukjes gesneden. Heerlijke verse knapperige broodjes, verschillende vleeswaren, roerei, bonen met spek en worstjes, allerlei zoete broodjes( heerlijk), verschillende soorten kaas, allerlei smaken jam, yoghurt ,verschillende soorten al schoon gemaakt vers fruit, verse jus en natuurlijk koffie ook in allerlei soorten. Echt heel lekker allemaal. Om 09.00 uur gingen we op pad, naar het beginpunt van onze fietstour. We hadden een Nederlandse gids (Nan) die hier in Sevilla woont. Een heel aardig meisje. De tour begon om 10.00 uur en om 13.00 uur kwamen we weer terug. We hebben een hele hoop gezien en een paar goede tips gekregen. Wij hebben bij Bajabikes voor morgen twee fietsen gehuurd en dan gaan we zelf op pad. Er zijn nog verschillende plekken waar we heen willen gaan. Sevilla is echt een hele mooie stad. Na het fietsen zijn we eerst wat gaan eten bij een tapasbar ( Bar Casa Plácido). Kleine tapasbar met traditionele tegeltjes, posters van stierenvechters en en er hingen hammen aan het plafond. Vino ( wijn) uit het vat. Ik had een lekkere tortilla en Rob stokbrood met Jamon Iberico. ( soort ham). Nu hebben we nog even tijd en liggen we bij het zwembad. Om 18.00 uur moeten we ergens zijn voor een Flamingo show. Niet zo’n toeristische maar dat vertel ik allemaal vanavond. Om 17.00 uur bij het zwembad weggegaan en ons omgekleed. Ik heb thuis een Flamingo Speciaal geboekt en we moeten om 18.00 uur bij hotel Amadeus voor de deur staan. Dat is voor ons maar drie minuten lopen. Daar werden we verwelkomt door Sabine. Een leuke spontane meid uit Holland die hier woont. We gingen eerst naar het dakterras waar we een drankje mochten nemen. Een mooi hotel helemaal vol gehangen met instrumenten, vandaar de naam Amadeus. Sabine heeft zelf 2x in de week privéles met Flamengo dansen. Zij ging ons de belangrijkste dingen uitleggen van het Flamengodansen. Eerst liet zij haar trainingsschoenen zien. Onder de hak en bij het begin van de zool zitten allemaal kleine spijkers. Dan hoor je het stampen beter. Ook liet zij haar trainingsrok zien en deed allemaal bewegingen voor. We hebben wel gelachen want ik moest ook allerlei bewegingen proberen. Het is echt heel erg moeilijk en dat leer je niet zo maar. Bij de zigeuners in Sevilla wordt het met de paplepel ingegoten. De kinderen kunnen vaak nog eerder klappen ( verschillende manieren) dan praten. De bewegingen doen ze met aangespannen spieren en heel veel passie, soms raken ze helemaal in trance. Verder zijn er veel scholen in Sevilla waar je de flamenco kunt leren dansen. Voor een meer authentieke ervaring ga je naar een flamencobar. Zo gingen wij met Sabine naar la casa del flamenco in het hart van Santa Cruz ( wijk in Sevilla waar ons hotel ook zit). De groep zigeuners bestond uit een gitarist, een zangeres en een mannelijke en vrouwelijke danseres. De show was zeer indrukwekkend, vooral na de uitleg van Sabine snap je het allemaal iets beter. Na de show zijn we naar een Argentijns restaurant Milonga’s gegaan en hebben daar heerlijk gegeten. Deze hadden we op internet opgezocht en had 4 en halve ster van de 5. Rob had Picada Milonga’s ( combinatie van ribs, penada en een worstje als hoofdgerecht ribeye. Ik had een solomilo ( ossenhaas). We zijn nu weer op de kamer want we hadden tot 23.00 uur gegeten. Spaanse tijden dus.

• 05 Juni 2018 - 08:34

L.van Nijnatten :

Nou Carola dus we krijgen als je thuis bent een show flamingo dansen !!!

• 06 Juni 2018 - 19:18

Willy:

Rob en carola wat een heerlijke verhalen weer van jullie (huwelijks)reis.
    Geniet er maar lekker van. Xxx