Dag 7 15 juni 2019 Granada - Reisverslag uit Granada, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu Dag 7 15 juni 2019 Granada - Reisverslag uit Granada, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Dag 7 15 juni 2019 Granada

15 Juni 2019 | Spanje, Granada

Vanmorgen weer om 07.00 uur opgestaan. Hebben een lekker ontbijtje gehad en hebben om 09.00 uur een taxi naar Alhambra genomen. Alhambra is het meest bezochte monument in Spanje. Er komen 3 miljoen mensen per jaar. Sinds januari 2018 is het niet meer mogelijk om tickets bij Alhambra zelf te kopen. Vaak zijn de tickets al weken van te voren uitverkocht . Wij hadden de tickets al 04-01–2019 online gekocht bij Get Your Gide. Paleis Alhambra en Generalifetuinen; sla de rij over. Ochtendtour: Spaans & Engels. Je krijgt als je de tickets boekt ook een trefpunt door, daar moet je je dan melden om 09.45 uur en dan krijg je je officiële ticket op naam. Wij zaten in groep zes met 12 mensen en onze gids was een Spaanse man Antonio. We hadden ook Spanjaarden in onze groep. De gids wist echt ontzettend veel en heeft 3 uur achter elkaar door gepraat. Drie uur lijkt heel lang maar wij hebben ons geen moment verveeld. Elke keer zagen we weer wat anders en het was echt heel mooi en bijzonder. In het gehele Alhambra kun je alles rustig bekijken, alleen bij de Nasriden Paleizen werken ze met tijdstippen. Je krijgt een entreekaart op naam waarop staat hoe laat je deze paleizen mag bezoeken. De gids houd de tijden in de gaten. Je kaartje wordt gescand en aan sommige mensen wordt ook legitimatie gevraagd. Die had ik dus niet bij mij maar ik had geluk aan mij werd 3x niks gevraagd. Naast het Alhambra is het Generalife, dit was het paleis waar de koninklijke leden hun vrije tijd doorbrachten en tot rust konden komen. Om het paleis heen vind je heel veel prachtige tuinen en boomgaarden. Dit was echt de moeite waard, het was allemaal heel bijzonder. Op de terugweg zijn we met een bus gegaan. Busjes die speciaal naar het centrum rijden voor €1,40 p.p. We zijn toen naar de kathedraal gelopen. De kathedraal is een zeer groot kerkgebouw. De kathedraal is 115 meter lang en 67 meter breed. Er zijn ook een hoop schilderijen onder de glas in lood ramen. Als je een ticket koopt krijg je een audiotour erbij en dit keer hadden ze het zelfs in het Nederlands. Na de kathedraal zijn we naar het hotel gelopen en lagen we om 15.30 uur bij het zwembad. Daar zijn we gebleven tot 18.30 uur en hebben ons omgekleed om in de buurt van het hotel wat te eten. We zijn terecht gekomen bij restaurant Carmela. Wij zaten daar midden tussen de Spanjaarden want er waren allemaal afgestudeerde van de universiteit met hun familie aan het eten. Na nog een cappuccino in het hotel te hebben gedronken zijn we nu op onze kamer. We zetten morgen geen wekker en gaan dan na het ontbijt weer verder met onze reis en gaan we naar Ronda. Het is alweer 23.30 uur en wij gaan zo lekker slapen.