Dag 8 16 juni 2019 Van Granada naar Ronda. - Reisverslag uit Ronda, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu Dag 8 16 juni 2019 Van Granada naar Ronda. - Reisverslag uit Ronda, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Dag 8 16 juni 2019 Van Granada naar Ronda.

16 Juni 2019 | Spanje, Ronda

Vandaag weer een reisdag. We gaan Granada weer verlaten. Ook hier hebben we het weer heel leuk gehad en zeer bijzondere dingen gezien. Het is nu al een hele mooie vakantie en we krijgen ook nog een hoop te zien. Dat ben ik gisteren vergeten te vertellen maar de gids vertelde gisteren dat je tot 5 weken terug nog kon skiën in de Sierra Nevada. Er was dit jaar heel veel sneeuw gevallen.
We gaan vandaag dus naar Ronda. Het is 184 kilometer en de Tom Tom geeft aan dat we er 2.20 uur over doen. De eerste helft is snelweg en dan is er alleen maar een weg door de bergen.
We zijn nu al een eindje op weg en het is wel heel mooi rijden hier.
Om 12.30 uur hier aangekomen. We reden door een smalle straat waar het hotel zat. Rob is gauw uitgestapt om naar binnen te gaan. Hij kwam terug met een mevrouw. Gauw de koffers uit de auto en zij ging achter het stuur zitten en reed met de auto weg om hem te parkeren in een garage. Wij hadden hier ook een parkeerplaats van te voren gereserveerd. Even later kwam ze terug en konden we inchecken. Hotel Montelirio is een 17 eeuws paleis dat zich bevindt aan de rand van de beroemde kloof van Ronda en bied een fantastisch uitzicht. We konden we nog niet op de kamer want daar waren ze nog mee bezig. De koffers konden wel vast op de kamer staan. Wij zijn wat gaan drinken in het restaurant en wisten werkelijk niet wat we zagen. Je zit op een balkon in de kloof en je kijkt zo naar de Punto Nuevo (naam van de brug ). Op bepaalde plaatsen is de kloof 120 meter diep. De brug verbindt de oude en de nieuwe stad van Ronda met elkaar en is 98 meter hoog. De brug geldt als het symbool van Ronda en is een belangrijke toeristische trekpleister. We hebben alleen maar zitten kijken wat een uitzicht!!! Ook hebben we een prachtige kamer met uitzicht op de kloof en brug. De kamer heet Malaga en we hebben kamernummer 001. We hebben meteen voor vanavond gereserveerd met eten want dan kan je ook de zon onder zien gaan. We betalen wel meer hier voor het hotel, maar als je hier bent is dit gewoon geweldig om mee te maken. Een verdieping lager zit het restaurant waar je ook zo de kloof in kijkt. En nog een verdieping lager is een heel klein zwembad en ligbedden. Ook daar kijk je zo de kloof in als je in het water ligt. Echt geweldig!!! Daarna zijn we een stukje gaan lopen. We hebben ook aan de andere kant van de brug gekeken waar de kloof verder gaat. Wat een uitzicht . Aan de overkant van het hotel zit een parador. Ook heel mooi maar ons uitzicht is net even mooier. Daarna kwamen we bij een tuin en als je die doorliep kwam je bij een balkon wat boven de kloof hing. Daar heb je een heel mooi uitzicht over de bergen. We kwamen later in de stad terecht waar allemaal winkelstraatjes zijn. We zijn bij een terrasje gaan zitten om even wat tapas te eten en wat te drinken. Daarna zijn we teruggelopen naar het hotel waar we om 20.30 uur in het restaurant gereserveerd hadden. We zaten in de kloof en zagen de zon onder gaan en tegelijkertijd gingen er lampen aan in de kloof zodat alles verlicht was. Een pracht gezicht. We hebben heerlijk gegeten. Rob had als voorgerecht langoustines en als hoofdgerecht zalm gevuld met jamon Iberico ( Spaanse ham ) en garnalen. Ik had geen voorgerecht maar ossenhaas en daarna allebei nog een heerlijk toetje.Het was al 23.00 uur toen we eenmaal uitgegeten waren.We zijn nu op de kamer en gaan zo lekker slapen.