11 juni dag 10 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van familiewitjes - WaarBenJij.nu 11 juni dag 10 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van familiewitjes - WaarBenJij.nu

11 juni dag 10

Blijf op de hoogte en volg

11 Juni 2016 | Indonesië, Ubud

Heerlijk geslapen, prima bed. Eerst een lekker ontbijt en daarna bij het zwembad gaan liggen. Het is een fantastisch hotel gelegen in een grote tuin met bloemen en fruitbomen. Uitkijk op de rijstvelden achter het hotel. Het hotel ligt op 5 minuten rijden van het beroemde Apenbos en op 10 minuten van de markt en het Paleis van Ubud. Achter het zwembad is de Spa. Mooie Balinese ruimtes waar je je kan laten masseren. Daar ben ik net heen geweest en het zag er prachtig uit. Ik had een rug, schouder en nekmassage genomen. Het was een heel klein mager meisje dus ik dacht dat kan nooit te hard gaan. Nou dat heb ik geweten, dat meisje had heel veel kracht. Ze vroeg eerst of ik soft, medium of hard wilde. Ik heb toen medium gezegd maar had beter soft kunnen zeggen. Jezus wat ging dat hard. Je hoorde soms van alles knakken maar het deed geen pijn. Ze vroeg steeds of ik oké was. Ik moet eerlijk zeggen dat het een heel goed gevoel is. Nu ga ik morgen weer en krijg ik een voetmassage. Ja ik neem het er maar van, het kost bijna niks dus waarom niet? In dit hotel schenken ze ook geen alcohol. Als je zou willen mag je wel wat meenemen naar je kamer. Voor Dylan en Rob is het geen probleem we gaan in de middag toch ergens naar toe en ze hebben hier de heerlijkste gezonde drankjes. Rob en ik zitten aan een aardbeien milkshake en Dylan heeft een vanille shake. Ik ben met Rob aan de achterkant van het restaurant en trap opgelopen en daar kwam je weer in de tuin terecht maar dan aan de andere kant. Eerst allemaal fruitbomen en toen zagen we de rijstvelden. Er was nog een vrouwtje bezig en we hebben een paar foto’s genomen. Heel leuk om te zien. Nog even gezwommen en toen zijn we ons om gaan kleden om naar Monkey Forest te gaan. Het is een heel mooi groot bos midden in de stad. Het is een beschermd natuurgebied. Er wonen meer dan 600 Balinese langstaart makaken. Het bos is echter niet afgesloten dus het komt weleens voor dat er apen in het dorp of de rijstvelden inlopen. Wij hebben er ook een paar in het dorp zien lopen. Je moet je aan een paar regels houden. Door het aanraken, te snelle bewegingen of direct oogcontact met een aap kunnen ze agressief worden. Als je eten bij je hebt kunnen ze zomaar bovenop je springen en dat zag je ook gebeuren. Je mocht dan niet in paniek raken. Nou net wat voor mij. Ik zat er niet op te wachten dat er ineens een aap op mij sprong. Ik ben wel gewoon het bos ingegaan maar hield de apen goed in de gaten. Er zijn verschillende hindoetempels in het bos. Het ziet er heel mooi uit. Daarna buiten het bos ergens even wat gedronken. Daar zagen we dus apen gewoon over elektrische kabels en daken lopen. s’Avonds hebben we heerlijk gegeten bij Cinta. Rob en Dylan Indonesisch en ik had een steak. Nog even wat gewinkeld en zijn we om 22.20 uur weer terug gegaan met het shuttle busje van het hotel.
Morgen om 09.00 uur ontbijten . Eerst weer lekker slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 11 Juli 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 52833

Voorgaande reizen:

09 Juni 2019 - 27 Juni 2019

de Koningssteden van Andalusië en Ibiza verkennen.

03 Juni 2018 - 22 Juni 2018

Viva España, via Andalusie naar Ibiza

12 Juni 2017 - 30 Juni 2017

California Dreaming en Aloha Hawaii

02 Juni 2016 - 21 Juni 2016

Amazing Asia, Singapore en Bali.

15 Juni 2015 - 02 Juli 2015

Back to Beautiful Florida!

06 Juli 2011 - 21 Juli 2011

Buenas Dias Cuba!

13 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Florida, The Sunshine State

14 November 2008 - 23 November 2008

The Big Apple & Fabulous Las Vegas

Landen bezocht: