Dag 2 10-06-2019 Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu Dag 2 10-06-2019 Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Dag 2 10-06-2019 Sevilla

Blijf op de hoogte en volg

10 Juni 2019 | Spanje, Sevilla

Na een heerlijke nacht slapen kregen we vanmorgen een zeer uitgebreid ontbijt. Er was werkelijk van alles. Het is echt een prima hotel en zeker zijn vier sterren waard. Als eerste gingen we vandaag naar Real Alcázar, het Koninklijk Paleis van Sevilla. Alcázar is een Spaans woord voor kasteel. Vorig jaar hadden we gezien dat hier enorme rijen stonden dus ik had thuis al een paar maanden terug tickets geboekt voor vandaag 11 uur. En dat was maar goed ook wat een rijen zeg!!! Wij zijn er langs gelopen en zagen toen bordjes staan waar je kon gaan staan als je al tickets had geboekt op de officiële site. We hebben misschien 5 minute daar gestaan voordat we naar binnen mochten. Dit paleis staat ook op de lijst van Werelderfgoed. Het is heel erg mooi en groot. Rondom zijn allemaal hele mooie tuinen. We zijn blij dat we het nu toch gezien hebben. Daarna eerst even een flesje water gehaald voor de dorst. We zijn toen gaan lopen naar Metropol Parasol. We kwamen weer door allemaal leuke straatjes met veel restaurants en winkeltjes. Zelf winkels waar je flamingo kleding kan kopen en een winkel waar je spullen en stoffen kan kopen die ze in de kerk gebruiken. Ook kwam ik bij een kledingzaakje waar ik een hele leuke jurk zag. Ben gauw naar binnen gegaan om te passen en wat denk je hij past! Ik kon het niet laten dus maar gekocht. Het is maar goed dat ik hier niet woon want ik ging elke dag gezellig winkelen en wat eten en drinken. En na nog even een stukje lopen kwamen wij bij Metropol Parasol terecht. Ook wel genoemd Setas de Sevilla( de paddenstoelen van Sevilla). De grootste houten constructie ter wereld. Een wandelpromenade boven de stad uit met schitterend uitzicht. Rob heeft daar ook nog panorama foto’s gemaakt. Terug gelopen door de smalle straatjes en daar zijn we bij een gezellig restaurant gaan zitten. El Ricón de Murillo. Rob had daar gamba’s in knoflookolie en ik Ceasarsalade. Met natuurlijk bier en een wijntje erbij. Na het lekkere eten zijn we terug gegaan naar het hotel en hebben we nog twee uurtjes bij het zwembad gelegen.we moesten ons vanavond om 19.00 uur melden bij de kathedraal waar we een Roof Tops Tour hadden geboekt. Je kon deze tour een maand van te voren boeken en er was maar plaats voor 25 mensen. Het was ons dus gelukt om kaartjes te boeken. Het was wel heel spectaculair! Allereerst dat we de kathedraal in gingen terwijl er niemand meer binnen was. Hij sluit om 17.00 uur. Eerst liepen we beneden door de kathedraal en gaf de gids uitleg over wat we allemaal gingen doen.Ik had van te voren wel gezegd dat ik hoogtevrees had maar hij zei dat ik echt meekon. Zelf vond ik het heel gaaf dat ik het ook allemaal gedaan had. We zijn via hele kleine trappetjes helemaal boven op de kathedraal geweest. Wat een belevenis echt heel gaaf. De gids was heel aardig en toen het afgelopen was vertelde hij dat hij zelf een vriendin had met hoogtevrees zodat hij heel goed begreep wat het was. En als het ergens echt heel eng was zorgde hij altijd dat ik ergens tegen een muur kon staan. Ik was er erg blij mee nu heb ik het toch kunnen doen. Rob heeft prachtige foto’s gemaakt. Later hebben we in El Librero de Tapas gegeten. Was erg leuk . Het was net een huiskamer. Nu ga we zo naar bed want morgen na het ontbijt halen we de huurauto op en reizen we verder naar Cordoba.

  • 11 Juni 2019 - 04:31

    Anita:

    Fijne vakantie !

  • 11 Juni 2019 - 12:24

    Jan En Baukjen:

    Volop genieten. Jullie maken lange dagen en dan Carola nog een verslagje schrijven. Petje af.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 11 Juli 2008
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 52786

Voorgaande reizen:

09 Juni 2019 - 27 Juni 2019

de Koningssteden van Andalusië en Ibiza verkennen.

03 Juni 2018 - 22 Juni 2018

Viva España, via Andalusie naar Ibiza

12 Juni 2017 - 30 Juni 2017

California Dreaming en Aloha Hawaii

02 Juni 2016 - 21 Juni 2016

Amazing Asia, Singapore en Bali.

15 Juni 2015 - 02 Juli 2015

Back to Beautiful Florida!

06 Juli 2011 - 21 Juli 2011

Buenas Dias Cuba!

13 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Florida, The Sunshine State

14 November 2008 - 23 November 2008

The Big Apple & Fabulous Las Vegas

Landen bezocht: