Dag 17 25-06-2019 Ibiza - Reisverslag uit Santa Eulària des Riu, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu Dag 17 25-06-2019 Ibiza - Reisverslag uit Santa Eulària des Riu, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Dag 17 25-06-2019 Ibiza

25 Juni 2019 | Spanje, Santa Eulària des Riu

We hebben dit keer in de tuin van het hotel ontbeten. Die ziet er ook heel gezellig uit. We zijn nu op weg 11.00 uur naar strandje Cala Bonita of ook wel S’Estanyol genoemd. Het is wel lastig want de Tom Tom vindt de strandjes niet altijd. We moeten in elk geval richting Ibiza Stad. We zien wel waar we terecht komen. Na een zeer smal weggetje langs een berg naar beneden ( ja, ik zit gewoon af en toe met mijn ogen dicht ) zijn we bij een heel klein strandje met strandtent aangekomen. De hele baai zat vol met een waterplant die hier alleen kan groeien. Dus zwemmen hier vonden we niet zo lekker. Voor de ligbedden vragen ze hier €45,- Nadat we even in de rondte hadden gekeken haddden we toch besloten om ergens anders te gaan kijken.
We zijn terecht gekomen bij Cala Llonga. Groter strand tussen twee bergen in. Het stadje lag aan het strand dus hier geen klimpartijen. We hadden geluk met de auto. Een plekje naast het strand zonder parkeerkosten. Hier kost een parasol met twee ligbedden €18,-. Er hing hier een gele vlag met daar boven een witte vlag met de afbeelding van een kwal erop. Kwallen dus. De meiden van het rode kruis hadden het hartstikke druk vandaag met het behandelen van kwallenbeten. Je zag ze zo in zee drijven. Het waren rode kwallen maar niet zo groot. Dus geen oorlogsschepen. Dit strand staat bekend als familiestrand. Een groot, breed strand wat gelijkmatig in zee loopt en de zee altijd kalm is omdat het in een baai ligt. Om 17.00 uur zijn we naar het hotel gegaan en hebben daar nog even gezwommen en een lekker drankje genomen. Na het douchen, ze hebben hier een inloopdouche met grote stortdouche, heerlijk , zijn we weer op weg gegaan naar Ibiza stad of Eivissa. De auto weer op het grote parkeerterrein gezet en toen de stad in. Ik zou mij hier de hele dag kunnen vermaken met al die leuke kleine winkeltjes. Ook zijn we in de haven langs hele grote motorjachten gelopen. Er lag er bijvoorbeeld één van een Israëlische miljardair die 150 miljoen dollar kost. Een andere van een Arabische sultan en die kost 140 miljoen dollar. Je wist gewoon niet wat je zag. Na nog wat lekker gewinkeld te hebben , hebben we ergens lekker tapa’s gegeten. We zijn nu terug en het is alweer 00.30 uur. Morgen voor de laatste keer naar het mooie strandje waar we begonnen zijn.

• 26 Juni 2019 - 04:15

Willy:

Hoi vakantiegangers,
    Het is wel erg dat het einde in zicht is.
    Ook voor ons wat zullen we de reisverslagen missen.
    Elke dag ging ik er voor zitten onder een parasol met een bakkie of een glas water.
    ( en dat met mijn drukke huishoudelijk bedrijfje ;) )
    Als jullie het echt gaan missen komen jullie via het koppie van Bloemendaal naar hier en dan zet ik twee stoelen met een parasol bij me badje voor jullie neer.
    Geniet nu nog maar even .
    X

• 26 Juni 2019 - 04:37

Lieve Willy, fijn dat je zo met ons meeleeft en tijd voor ons maakt tijdens je dagelijkse drukke werkzaamheden. Wij willen graag van je aanbod gebruik maken dus zet maar vast twee stoelen neer. Het enigste is dat je je kleding en je haar wel een beetje aanpast. Tot gauw X