Dag 3 in New York Het weer :zeer koud wel droog. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu Dag 3 in New York Het weer :zeer koud wel droog. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Dag 3 in New York Het weer :zeer koud wel droog.

Door: webmaster

16 November 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Allemaal goed geslapen en na het ontbijt zijn we tickets gaan kopen voor de City Sights NY bussen. De kaartjes kan je gewoon op straat krijgen. We kwamen een hele aardige verkoper tegen die ons een flinke korting gaf als we kontant betaalde. Daar wordt hij natuurlijk alleen maar beter van maar wij ook. Het scheelde ons $98.-. In de bus gestapt en naar Ground Zero gegaan. Heel indrukwekkend. Er wordt daar nog heel hard gewerkt en het is nog lang niet klaar. Ook zijn we daar in het museum geweest. Muren die helemaal vol hangen met foto's van mensen die vermist werden na de ramp. Een stuk van het vliegtuig, persoonlijke bezittingen die na de ramp gevonden zijn, borden met namen van alle mensen die omgekomen zijn.
Daarna naar Wall Street gelopen, de American Stock Exchange. De straat uitgelopen naar South Seaport. Een oud havengebouw waar nu allemaal winkels in zitten. Het ligt naast de Brooklyn Bridge en Manhattan Bridge. Weer op de bus gestapt naar Central Park. Daar hebben we mountainbikes gehuurd en zijn we door het park gaan fietsen. In het park is ook een schaatsbaan waar het erg druk was. Ook hebben we Strawberry Fields gezien, herdenkingsplaats van John Lennon. De fietsen weer terug gebracht op Columbus Circle en daar wat gegeten. Op de bus gestapt naar American Museum of Naturel History. Daarna met de bus door Harlem, het noordelijke gedeelte van Manhattan. Uitgestapt op 5th Avenue. Naar de Apple Store. Een prachtige winkel met een geweldig entree. Dat zie je alleen maar in Amerika. Dennis ging kijken naar een hoesje voor zijn nieuwe I-Pod Touch die hij gisteren had gekockt.
Daarna hebben we de Night Tour gedaan met de bus. Een prachtige rit. Empire State Building, Greenwich Village, Soho,Chinatown, Rockefeller Center, over de Manhattan Bridge, Brooklyn en vanuit daar een schitterend uitzicht op de verlichte skyline van New York. Na een rit van bijna twee uur hebben we lekker gegeten in een resaurant vlakbij het hotel. We gaan zo lekker naar bed. Zijn allemaal erg moe maar hebben heel erg genoten van alles.

• 17 November 2008 - 10:07

Lenie.v.N:

hallo luitjes wat hebben jullie een hoop gezien zeg dat is allemaal erg moeilijk te verwerken nou geniet maar want het is zo voorbij. Groetjes Lenie v N

• 17 November 2008 - 17:02

Chantalle:

Hee allemaal!
    leuk om te lezen wat jullie allemaal al gedaan hebben:) ben benieuwd wat er nog volgt!
    heel veel plezier
    kus, Chantalle