Dag 1 Aankomst in Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van familiewitjes - WaarBenJij.nu Dag 1 Aankomst in Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Dag 1 Aankomst in Havana

Door: webmaster

17 Juli 2011 | Cuba, Havana

Dag 1
06-07-2011
Vanmorgen om half 11 naar Schiphol vertrokken. Met de bagage ging het allemaal heel snel. Daarna nog even geshopt en zijn toen in een bar gaan zitten tegenover het casino. Dennis kon de verleiding niet weerstaan en is even black jack gaan spelen. Hij kwam even later weer met €30,- winst naar buiten. Bij de gate moesten alle mannen door de bodyscan. Er waren geen vrouwelijke beambte dus ik moest aan de andere kant. In het vliegtuig hadden we zeer goede plaatsen. De drie stoelen in het midden op de voorste rij dus extra beenruimte. De vierde stoel meteen er achter, dus we hebben af en toe gewisseld. Kregen elke keer eten en drinken was zeer goed verzorgd. Hadden alle vier een entertainment center waar je films op kon kijken. Eigenlijk ging de tijd erg snel voorbij. We gingen om 13.50uur de lucht in en landen om 17.40 uur in Havana. Het is hier 6 uur vroeger dan in Nederland dus we hebben er 9.30 uur over gedaan. De totale afstand is 7826 kilometer. Eenmaal aangekomen eerst weer papieren invullen en dan weer door de douane. Dat ging gelukkig vrij snel. Er zou iemand van Neckermann op ons wachten. Die stond er ook alleen stonden wij niet op haar lijst. Dat vrouwtje heeft het gelukkig snel opgelost en kwam degene die wij moesten hebben. We hebben een mooie auto waar gelukkig net alle bagage in kan. Een Audi A6 . Daar vandaan op eigen houtje door Havana naar het hotel. Daar kwamen we na een keer vragen net voor het donker aan. Hotel Deauville. Goed verzorgd schoon hotel met een hele grote eenvoudige kamer. Zowel de jongens als wij zitten op de 14e verdieping en hebben prachtig uitzicht. Ook konden we hier nog eten en kwam er een man met gitaar spelen en een zangers zingen. We hadden alle 4 kip van de grill met patat. Dat was 43 cuc dat is ongeveer 30 euro en daar zitten de drankjes ook nog bij. Het is hier nu 23.15 uur en we gaan nu naar bed . Morgen de stad verkennen. We zijn zeer benieuwd. Hebben onderweg al een heleboel zeer oude Amerikaanse auto’s zien rijden. Zelfs een die gewoon plastic zakken in plaats van ramen had. De auto staat geparkeerd voor het hotel. Er zit daar dag en nacht bewaking en het kost maar 2 cuc per dag ongeveer 1,4 euro