Dag 5 Guajimico - Reisverslag uit Havana, Cuba van familiewitjes - WaarBenJij.nu Dag 5 Guajimico - Reisverslag uit Havana, Cuba van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Dag 5 Guajimico

Door: webmaster

17 Juli 2011 | Cuba, Havana

Dag 5
10-07-2011
Dennis is gisteravond nog blijven zitten op het terras met 2 Canadezen en 1 Mexicaan. Vanmorgen om 09.45 uur weggereden bij het hotel en nar de stad Cienfuegos gereden. Bij het park van José Marti de auto neergezet. Wel zo dat we er zicht op hadden want de bagage zat erin. Een oude man op een bankje hadden we geld beloofd als hij ook op de auto zou letten. Bij een kerk kwamen we weer het Duitse stel tegen. Wel heel toevallig. We hebben daar in de buurt nog wat postzegels gekocht als souvenir. Dennis een boek in het Engels met de Cubaanse grondwet. Weer terug naar de auto waar de oude man nog steeds op de auto zat te passen. Was wel lachen want als ik mij even liet zien ging hij vriendelijk zitten zwaaien en Hollanda roepen. Wij zijn doorgereden naar Guajimico. Grote heuvels ook begroeid met allemaal verschillende bomen en beneden is de zee zonder strand. OP de heuvels allemaal gekleurde huisjes, zwembad, bar en een restaurant. Het ziet er allemaal heel leuk uit. Wij hebben twee huisjes bij elkaar. Het laatste stuk van de weg hier naartoe lag helemaal vol met krabben van klein tot heel groot. Ze klimmen allemaal naar boven en liggen tussen de beplanting naast de traptreden die het park met elkaar verbindt. Nee ik vind dit zo eng als al die andere beesten. Sommige hebben een zwarte kop en een feloranje lijf, of fel geel en er zijn erbij die ook helemaal beige zijn. Als ze wat horen gaat die schar omhoog en zitten ze in de aanvalshouding. OP de weg hier naartoe liggen er ook heel veel dood wat je moet met de auto er overheen. Prachtig zwembad hier en zijn eerst lekker gaan zwemmen want het is weer bloedheet. We hadden 2x sandwich kip en 2x sandwich pork. Echt heerlijk en ik was helemaal blij want ze hadden er echte patat bij i.p.v. rijst met bonen. Hier verder aan de weg zit een leuk terrasje onder een rietendak. Daar gaan we vanavond eten. Sommige obers hier bevelen dat aan, zal wel van een vriend zijn maar we gaan het proberen. Je kan hier ook met een boot mee de zee op, om te zwemmen, duiken of te snorkelen. Dat hebben we niet gedaan want Rob wil niet meer snorkelen als ik ook ga. Hij is bang dat k hem weer half verzuip als ik een grote vis zie, net als in Key West. En er barstte een tropische regenbui los met onweer. Wel zijn we in het zwembad gebleven tijdens de harde regen. Dar duurt hier nooit zolang. Vanavond hebben we bij dat terrasje gegeten wat ze ons hadden aanbevolen. Heerlijk!!! Rob en Dennis hebben kreeft gegeten, Dylan een hele grote kotelet en ik een grote biefstuk. Alles was erg lekker. Mojito’s erbij en na het eten Cubaanse koffie met rietsuiker. Dit alles voor nog geen €42,=. We zitten nu bij de bar van het hotel. Als je nu over de trappen in het donker loopt zitten er allemaal krabben. Die komen nu allemaal te voorschijn . Dennis heeft een lampje bij zich dus die moet straks voorop lopen.