22 juni 2015 dag 8 - Reisverslag uit Daytona Beach, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu 22 juni 2015 dag 8 - Reisverslag uit Daytona Beach, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu

22 juni 2015 dag 8

Door: Carool

23 Juni 2015 | Verenigde Staten, Daytona Beach

Dag 8
Alles ingepakt, koelbox gevuld en nog even gauw gekeken of er nog reacties waren op het reisverslag. Uitchecken en de koffers in de auto. Dit hotel is een echt een aanrader. De mensen hier noemen het, het paradijs en daar is niets overdreven aan. Eerst nog even naar de Publix lekkere broodjes halen, die zit hier vlakbij. De afstand naar het hotel in Daytona Beach is 188 kilometer dat is ongeveer 2 uur en 41 minuten met de snelheid die je hier mag rijden. We kunnen eerst terug naar beneden naar Orlando en dan weer aan de andere kant omhoog via de tolwegen. Maar wij gaan van de ene kant van de kust naar de andere kant. Dat vinden we veel leuker en zo zie je nog eens wat. We zijn om 11.15 uur weggereden. We zijn al even onderweg en rijden nu door Ocala. Hier woont John Travolta in een heel mooi, groot huis. Er is zelfs een landingsbaan achter zijn huis. Naast zijn huis geen garage maar een hangar voor zijn eigen vliegtuig. Vroeger was ik een groot fan van hem. Mijn hele kamer hing vol met posters van hem. De film Saterday Night Fever heb ik tig keer gezien.
Wat opvalt is dat er niemand die op zo'n grote moter rijdt een helm draagt. Gek terwijl ze hier juist zo streng zijn in het verkeer. We hebben onze eigen Tom Tom bij ons. Die zegt alle plaatsnamen precies zoals je ze schrijft. Geen gehoor soms moet je er gewoon om lachen. We zijn nu ruim een uur aan het rijden en er staan bordjes langs de weg dat je moet oppassen voor beren!!! Ha, ha, ja een hele andere wereld hier. Ook staat er soms een grote overdekte tent langs de weg waar vuurwerk te koop is. Daar snap ik niks van, staat gewoon in de brandende zon!!! Heel veel kerken langs de hele route. Gewone lage gebouwen met een torentje op het dak of naast het gebouw. Ergens even gestopt om foto's te maken. Ze verkopen daar beelden die met de hand gemaakt zijn. Maar zo ontzettend veel. Zo we zijn er bijna. Reden net al langs het Daytona International Speedway.
Hotel is een hoog gebouw aan het strand. Wij zitten op de 7e verdieping. Kijken zo op het strand. Heel gek gezicht allemaal auto's op het strand. Het zand is zo wit dat het schittert in je ogen. Eerst is er een strook waar je je auto kan parkeren. Dan zijn er twee stroken waar je mag rijden. Je mag niet harder dan 10 mille( 16 kilometer). De grootste auto"s komen voorbij. We hebben een tijdje op het strand gelegen en daarna nog even bij het zwembad van het hotel. Om een uur of vijf omgekleed en naar het gedeelte gereden aan het strand waar o.a. een kermis is. Er zijn daar ook heel veel t-shirt winkeltjes waar je een shirt kan laten maken met airbrush. Verder is er nog de pier met een groot restaurant erop ( Crabby Joe).

• 23 Juni 2015 - 08:29

Carin:

Oh jullie hebben het zo te horen echt fantastisch, veel plezier nog xxx