27 juni 2015 dag 13 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu 27 juni 2015 dag 13 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu

27 juni 2015 dag 13

Door: Carool

28 Juni 2015 | Verenigde Staten, Key West

Dag 13
Het is nu 08.45 uur en we zijn op weg naar The Keys.
Tijdens het ontbijt komen er een man, vrouw, en baby de ontbijtzaal binnen. Ik heb op t.v. weleens gezien dat hele dikke mensen hun huis uit werden getakeld. Nou deze man zat er dicht tegenaan. Ik weet dat er meestal een vervelende reden of ziekte achter zit. Maar dit had ik echt nog nooit gezien. En die baby!!! Heel zielig ,maar wat een reuzenkind!!! Ik kon er niks aandoen maar het werkte op mijn lachspieren. Ik had het heel moeilijk, je kan die mensen ook niet zomaar uitlachen dus ik bleef Rob maar aankijken. Zo hadden we de grootste lol s' morgens vroeg. Ik was meteen goed wakker.
We hebben op de Tom Tom gezien dat er in het zuiden van Miami nog een Hollister (winkel) zit. Daar gaan we eerst langs. Ligt op de route. Ik zat gisteravond de nieuw gekochte shirts te bekijken, zit er in het shirt van Dylan nog een alarm. Dat krijg je er zelf nooit uit. Dus maar weer even naar de winkel. Het probleem is dat de winkels niet meer op The Keys zitten en dat ze pas om tien uur opengaan.
Nou dat viel mee. De winkel ging open toen we aankwamen lopen. Alarm was er gauw uit verder geen probleem. Het is nu 10.15 uur en we rijden weer.Het is 232 kilometer, 3 uur en 22 minuten. Met meer dan 400 eilandjes achter elkaar liggen The Keys als een parelketting vanaf het zuidpuntje van Florida's vasteland tot aan Key West in het zuiden. The Keys is een rij kleine eilandjes, met elkaar verbonden door de imposante Overseas Highway. Helemaal in het zuiden, op slechts 150 kilometer van Cuba, vormt Key West de zuidelijkste punt van de V.S. Daar in de buurt zit ook ons hotel Double Tree voor twee nachten. De weg waar we nu op rijden moeten we 199 kilometer volgen en 1x linksaf en dan zijn we er. Hebben net een bordje crocodile crossing gehad. We zijn in totaal 39 bruggen over gegaan. We zijn langs Key Largo, Tavenier, islamorada, Windley Key, Upper Matecumbe Key, Indian Key Fill,Lower Matecumbe Key,Craig Key, Long Key,Fiesta Key,Conch Key, Duck Key, Grassy Key, en Marathon gegaan. Hier zijn we even gestopt bij het Turtle Hospital. We hebben even binnen gekeken maar geen Tour gedaan. Verder kwamen we nog langs Pigeon Key, seven mille bridge, Little Duck Key, Ohio Key, Bahia Honda Key, Scout Key, Big Pine Key, oppassen je rijdt nu in een gebied met bedreigde diersoorten, Little Torch Key, Ramrod Key, Summerland Key, Oudjoe Key, Sugar Loaf Key. Je ziet steeds bordjes met shelter erop. Zelfs met animal shelter. Daar moet je naartoe als er een orkaan aankomt. Verder langs Park Key, Lowers Super Loaf Key, Saddle Bunch Key, Shark Key, Big Coppit Key, East Rockland Key, Rockland Key, Boca Chica Key en Key West. We zijn er en het is 13.50'uur.
Prachtig hotel. We hebben er zes jaar geleden ook geslapen. Spullen op de kamer nr 449 gebracht, omgekleed en naar het zwembad gegaan. Alle zwembaden waar we geweest zijn hebben gewoon warm water. Dat komt omdat het zo heet is. Ik was nog geen vijf minuten in het zwembad of er liep een groene leguaan onder de bedden door. Zet er iemand een bordje met eten voor zijn neus zit dat beest gewoon patat te eten. Later verdween hij gelukkig in de bosjes. We gaan morgen met een jet-ski om Key West heen. Moeten daar om half 10 zijn. Vanavond zijn we naar de zonsverduistering op Mallory Square gegaan. Er is daar elke avond straat theater . Nu was er ook een man met een hond die geld in zijn bek aanpakte terwijl die man op een gitaar speelde en zong. Zodra de zon onder gaat begint iedereen te klappen. Verder nog door Duval Street gelopen waar heel veel barretjes en souvenierswinkeltjes zitten.