26 juni 2015 dag 12 - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu 26 juni 2015 dag 12 - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu

26 juni 2015 dag 12

Door: Carool

27 Juni 2015 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Dag12
Heerlijk geslapen. In dit hotel hebben we ook ontbijt. Wat denk je? Is het van 0.600 uur tot 0.900 uur. Nu waren wij eens een keer niet zo vroeg. Dus bij de Publix maar weer lekkere broodjes gehaald. Wat ze hier ook doen bij de supermarkt, er staat nog iemand bij de kassa, die pakt al je boodschappen in. En bij oudere mensen of als je heel veel hebt brengen ze het naar je auto. Om half elf zijn we naar Shooters in Fort Lauderdale gereden. Dat is een restaurant met een aanlegsteiger voor de watertaxi. Ze noemen het hier ook wel het kleine Venetië door alle kanalen die met elkaar verbonden zijn. Het is hetzelfde als een Hop on Hop off bus maar dan op het water. Downtown Fort Lauderdale ligt de Las Olas Boulevard. We zijn daar van de watertaxi afgegaan. Een gezellige boulevard met lage huisjes, winkeltjes, restaurants, clubs en de hoofdstraat van de stad. Wat ook een leuk gezicht is, dat de hele straat vol hangt met Amerikaanse vlaggen. We hebben bij Pan'e Dolci, een Italiaanse bakkerij en ice cream gelato heerlijk ijs gegeten. Daarna weer op de watertaxi gestapt. We gingen over de Millionaires Row met de watertaxi. De mooiste huizen en jachten liggen daar. Van beroemdheden o.a. Burt Reynolds. Bij de meeste huizen lagen jachten die nog duurder waren als het huis. Het gaat werkelijk over miljoenen. Twintig of dertig miljoen en dat zijn nog niet eens de duurste. De aller grootste jachten liggen hier nu niet eens. Die liggen in de Middellandse Zee omdat de verzekeringen eisen dat ze hier niet liggen in het orkaanseizoen. We zagen ook 2x op de waterkant grote leguanen. Gelukkig stonden wij op de watertaxi. Salamanders zijn mijn vrienden niet maar dit is helemaal wat. En ik overdrijf niet zelfs Rob vond ze groot. Zeg ik nog voor de gein het lijken wel dinosaurussen zegt Rob ook nog ja daar is het familie van. Van mij was het een geintje. Ik schijt echt in mijn broek voor die beesten, vreselijk!!!
Het is 4 uur en we zitten weer in de auto. We hebben toch besloten nog even naar Miami te gaan. Je bent hier toch ook niet elke dag en we hebben de tijd aan ons zelf. Het is 60 kilometer hier vandaan. Na een tijdje kwamen de wolkenkrabbers ons tegemoet. Wel een heel gaaf gezicht. Daarna kwamen we langs de haven waar net twee gigantische cruiseschepen de zee opgingen. We zijn toen naar Ocean Drive gegaan en daar over heen gereden. The Place To Be!!! Aan de rechterkant het strand (South Beach) en links het Art-Decodistrict. Dit is de plek waar modellen in spe, toeristen en hip volk elkaar tegenkomen. De straat is 2 kilometer lang. Iedereen rijdt heel langzaam met de ramen open en radio aan. Wij natuurlijk ook!!! Af en toe stapte ik gauw even uit om een foto te maken. Reed er een hele gave sportwagen voorbij met een open dak. Er zaten twee lekkere kerels in, dus ik knik naar het fototoestel en maak gauw een foto van ze. Daarna stak ik meteen mijn duim op en toen staken zij ook hun duim op. Ik moest wel vreselijk lachen en Rob reed er achter die had alles gezien. Die moest ook lachen. Ha,ha ik hou hier zo van het was echt leuk. Jongens en meisjes in hun minirok skaten op hun board tussen de auto's door. We kwamen langs het huis van couturier Gianni Versace. Die in 1997 voor zijn deur werd doodgeschoten. Ook kwamen we langs het hotel Miami Beach Resort waar we zes jaar geleden zaten met de jongens. Op de terugweg naar de Aventura Mall gereden, daar waren we ook met de jongens. Goed geslaagd!!! We hebben wel gelukt want het is nu uitverkoop hier. Voor Dylan 2 shirts en een vest, voor mijn neef Donny een shirt en vest en voor mijn nichtje Wendy een kort broekje en shirt. Alles van Hollister. Daarna lekker gegeten bij de Foodcourt. Rob had riblings bij Tony Roma's en ik mango chicken. De Malls zijn zo ontzettend groot dat er hele grote parkeerplaatsen bij zijn. Je blijft lopen als je eenmaal een plekje hebt gevonden. Ook hebben ze Valet Parking. Dan rij je tot de winkels en dan zetten ze je auto tegen betaling weg en halen ze hem ook weer op. Ook stond er een grote zuil toen we binnenkwamen. Een hele grote computer, je tikt dan de winkel in die je zoekt en dan verschijnt er een plattegrond. Heel handig. Nu nog even tanken voor $20 krijg je 6.760 gallons prijs per gallon 2.959
Nu gauw terug naar het hotel moeten morgen vroeg op. We gegaan dan naar Key West.