25 juni 2017 dag 14 - Reisverslag uit Kīhei, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu 25 juni 2017 dag 14 - Reisverslag uit Kīhei, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu

25 juni 2017 dag 14

Blijf op de hoogte en volg

26 Juni 2017 | Verenigde Staten, Kīhei

Vanmorgen waren we pas om 08.30 uur wakker. Dat is geloof ik nog niet gebeurt deze vakantie. Eerst ons maar aangekleed en gaan ontbijten. Het restaurant is helemaal vooraan bij de weg. Onze kamer is prima, wat kleiner als het vorige hotel maar ziet er goed uit. Weer een heerlijk bed met heel veel kussens. Wij zitten op de 2e verdieping kamer 229. Wij hebben een klein keukentje met zelfs een magnetron. We zijn langs het zwembad naar het restaurant gelopen en hebben daar een heerlijk ontbijt genomen. Rob had een omelet met paddenstoelen, bacon en kaas. Ik had een Belgische wafel met fruit en slagroom. Je krijgt hier altijd bij elke maaltijd of drankje een glas met water. En we hadden natuurlijk koffie. Daarna zijn we even naar het strand gaan kijken. Je moet hier de weg oversteken en dan sta je op het strand. Het is gewoon voor iedereen toegankelijk . Ze willen de stranden hier natuurlijk houden zodat er geen strandtenten staan. Daarna terug naar het hotel om te informeren bij een speciale bali wat er hier allemaal te doen is. Ik hoorde dat er hier duizenden walvissen zitten ja echt ik schrijf het goed, duizenden. Op Big Island was dat ook maar vanaf december tot april. Eerst dorst ik het niet maar wil nu zo graag met een boot mee om walvissen te zien. Whale watching noemen ze het hier. Maar toen ik het vanmorgen vroeg kreeg ik weer hetzelfde antwoord ze zijn hier tussen december en april. Ze komen dan van Alaska hierheen, dan is het hier warmer. Dus heel jammer maar dat gaat niet meer lukken. Wel hebben we wat anders geboekt voor morgenavond. Een Lu’au avond. Het is een traditioneel Hawaiians feest waar eten en entertainment aan te pas komt. De Hawaiianen gebruikte het zelf bij bruiloften eb geboortes maar nu wordt het ook aan de toeristen aangeboden. We moeten daar om 17.30 uur zijn en het is ongeveer één uur rijden. Daarna op de hotelkamer ons zwemgoed aangedaan om naar het strand te gaan. Ik had het bordje do not disturb ( niet storen) aan de kamerdeur gehangen want de schoonmakers waren bezig. Ben ik toch vergeten dat bordje weer weg te halen dus onze kamer was niet gedaan. Wat zullen die mensen wel niet gedacht hebben? Hahaha . Gelukkig was de kamer verder nog netjes dus het was niet erg. Beneden in het hotel konden we een parasol en stoelen huren en handdoeken voor het strand kregen we mee. Het was heerlijk op het strand. Er zitten hier veel zeeschildpadden in zee. En af en toe komen ze het strand op en gaan gewoon tussen de mensen liggen. Ze liggen dan in de brandende zon om het alg wat op hun schild zit eraf te branden. Wetenschappers snappen nog steeds niet dat ze soms tussen de mensen gaan liggen. Maar goed toen ik eenmaal op het strand zat bleef ik ook de hele tijd in zee kijken of ik ook een schildpad zag. Soms liep ik een beetje door de branding maar zag niets. Ik lag op het strand om mij heen te kijken en ja hoor een stuk verder stond een man in de zee te wijzen. Ik stond meteen rechtop en ben er heen gelopen. Was best nog een eind weg en die man bleef maar lopen en ik erachter aan met mijn mobiel. Ik dacht nog dan kan ik mooi een foto maken. Eindelijk bleef die man stil staan en maar wijzen in zee. Ik ga normaal niet zo diep in zee maar dacht als ik wat wil zien dan zal ik toch dieper moeten. En daar ging ik dan met mijn mobiel in de lucht dat die niet nat werd. En ja hoor ineens zag ik het. Twee hele grote zeeschildpadden!! Een kwam zelfs twee keer met zijn koppie boven water. Heel gaaf om te zien. Ze zwommen weer weg en gingen jammer genoeg niet het strand op. Ik hen geen foto want het ging zo vlug. Maar misschien lukt het me nog. Na een eind teruglopen zei ik het hele verhaal tegen Rob en zei je had mee moeten lopen. Rob zei het is maar goed dat ik hier gebleven ben want anders waren je spullen weg gespoeld. Het was ineens vloed geworden en Rob heeft onze spullen een heel eind naar achteren moeten schuiven.s’Middags hebben we lekker teriyaki saté op het strand gegeten die Rob in een winkeltje vlakbij gehaald had. Het zeewater is hier toch wat warmer dan op Big Island. Als je op het strand ligt zie je op een berg aan de zijkant van het eiland een heel windmolen park op de berg staan. Om een uur of vier zijn we naar het zwembad van het hotel gegaan. Daar hebben we nog even gezwommen en wat gedronken. Nadat we ons weer omgekleed hadden zijn we een stukje gaan rijden. Ik heb de duurste hotels zoals four seasons en waldorff Astoria gezien. We zijn bij een hele grote supermarkt gestopt want daar zat ook een Outback Steakhouse . Daar hebben we op Honolulu ook gegeten. Heerlijke biefstuk hebben ze daar. We zijn voordat we gingen eten ook nog even in de grote supermarkt geweest om te kijken of ze daar de make-up kwasten hadden die mijn nichtje gevraagd had. Helaas Wendy hier ook niet. Wel hadden ze een heel gangpad vol met wenskaarten. Zoveel had ik er nog nooit gezien. Ook verjaardagskaarten voor een schoondochter. Helaas meiden jullie zijn allebei al jarig geweest maar ze waren wel heel apart. Ik heb nog nooit een verjaardagskaart voor een schoondochter gezien. We zijn nu op de kamer en Rob gaat zo het verslag waar ik bijna klaar mee ben op jullie mail zetten en dan gaan wij lekker slapen.j

  • 26 Juni 2017 - 11:36

    Lenie:

    een rustig dagje vadaag het eten ziet er goed uit hoor maar ik kan niet bedenken wat Carola op haar bord heeft liggen ????
    prettige avond

  • 26 Juni 2017 - 22:01

    George & Yvonne:

    Wat jammer dat de walvissen enkel van December tot April komen, want zoveel bij elkaar is wel heel gaaf om te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 11 Juli 2008
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 52757

Voorgaande reizen:

09 Juni 2019 - 27 Juni 2019

de Koningssteden van Andalusië en Ibiza verkennen.

03 Juni 2018 - 22 Juni 2018

Viva España, via Andalusie naar Ibiza

12 Juni 2017 - 30 Juni 2017

California Dreaming en Aloha Hawaii

02 Juni 2016 - 21 Juni 2016

Amazing Asia, Singapore en Bali.

15 Juni 2015 - 02 Juli 2015

Back to Beautiful Florida!

06 Juli 2011 - 21 Juli 2011

Buenas Dias Cuba!

13 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

Florida, The Sunshine State

14 November 2008 - 23 November 2008

The Big Apple & Fabulous Las Vegas

Landen bezocht: