Dag 3 05-06-2018 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu Dag 3 05-06-2018 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Dag 3 05-06-2018

06 Juni 2018 | Spanje, Sevilla

Vanmorgen vroeg weer lekker uitgebreid ontbeten. Daarna naar Baja Bikes gelopen om een gehuurde fiets op te halen. Voor elke fiets €50 borg betaald en die krijg je dan weer terug als je de fiets inleverde. Er zijn de laatste tijd hier veel fietspaden aangelegd zomaar op de straat rijden mag niet. Als er geen fietspad is moet je op de stoep rijden. Voor ons natuurlijk een beetje raar. We kregen twee goede sloten bij de fietsen. Om 10.30 uur gingen we op pad met de fietsen. Wij zijn eerst naar de wijk Triana gereden. Een levendige wijk met een aparte sfeer die tal. En beroemdheden uit de wereld van flamingo en stierenvechten heeft voortgebracht. Door de handel met de koloniën ontstonden tal van werkplaatsen waar aardewerk en tegels werden vervaardigd. Ook kan je er vandaag nog prachtige azulego- tegels kopen. Dit zijn keramieken tegels waarop meestal blauwgeverfde afbeeldingen of letters op staan geschilderd. Ongelooflijk als je ziet hoe snel ze een tegel inkleuren. Maar ook de zigeuners hebben een band met Triana. Hier brachten tal van flamencomuzikanten hun jeugd door. Daarna langs de rivier Guadalquivir weer naar de overkant gefietst naar de Real Plaza de Torres’ van Sevilla. Het meest bezochte gebouw van de wijk el Arsenal. Dit ovalen gebouw heeft de typische kleuren van Sevilla: wit, rood en okergeel. Binnenin vind je één van de beroemdste arena’s van Spanje die plaats bied aan 13000 liefhebbers van stierenvechten. Je kan al tickets vanaf €10 bemachtigen maar wie betere zitplaatsen west en niet in de zon wil zitten betaald al snel meer dan €100. Daarna zijn we naar de Torre del Oro of Gouden Toren gefietst één van de symbolen van Sevilla. De toren maakt al vele honderden jaren deel uit van het stadsbeeld. Ik ben daar beneden blijven zitten en Rob is daar met een trap omhoog geklommen. Vanuit daar zijn we naar Plaza de España gefietst. Wat een prachtig gebouw! Het enorme plein heeft een doorsnee van 200 meter en heeft de vorm van een halve maan.Je kan ook in bootjes voor de gebouwen varen en op het plein kan je jezelf in een koetsje rond laten rijden. Dat wij er waren was er een optreden van een flamigodanseres.. Daarna zijn wij zomaar een kant op gefietst. Na een tijdje toch maar de app kaarten op de telefoon aangezet en toen bleek dat we toch wel een eind uit de richting aan het fietsen waren. We zijn naar het duurste hotel van Sevilla gereden, hotel Alfonso. Een 5 sterren hotel. Wij zijn daar even naar binnen gegaan en het zag er allemaal erg mooi uit.Onze gids bij het fietsen gisteren had ons een goede tip gegeven. Als je naar de kathedraal van Sevilla wil kan je het beste s’middags gaan. Dan zijn alle groepen toeristen al geweest en de Spanjaarden zelf houden dan siësta. En we hadden geluk er stond bijna geen rij meer. Het is de na de Sint Pieter in Rome en de St Paul’s in Londen het grootste kerkgebouw van Europa en tevens het grootste gotische kerkgebouw ter wereld.Ook staat er de graftombe van Columbus.Vier reusachtige figuren houden de graftombe omhoog. Het altaarstuk zou het grootste ter wereld zijn. Dit met goud versierde altaarstuk toont 46 taferelen uit het leven van Christus metrum 1000 uit hout gesneden figuren.
Eenmaal weer buiten zijn we een lekker ijsje gaan halen bij Amorino. Hele kunstwerken maken ze daar van je ijsje. Je kan zelfs een macaroni boven op je ijsje krijgen. Heerlijk!!!
Na het ijsje zijn we weer op de fiets gestapt. Die stonden dit keer zeer goed bewaakt. Tegenover de kathedraal stond een groot kruis met een metalen hek er omheen. De sloten van onze fietsen stonden aan dat hek vast. We zijn naar het paleis gefietst maar helaas daar was de rij nog steeds heel lang. Jammer maar wel een goede reden om nog een keer terug te gaan naar Sevilla. Daarna door de wijk Santa Cruz gereden en daar zijn sommige straatjes zo smal dat je echt moet lopen. Een hele hoop souvenirswinkeltjes en terrasjes heel gezellig. Daarna naar de grote winkelstraat gefietst om een vestje voor mij te kopen. Ja echt waar een vestje. Het is mooi weer maar zoals vandaag de hele dag bewolkt. Als het dan gaat waaien is het best wel fris. Stom maar daar had ik niet op gerekend. Ik heb alleen een lang wit vest bij mij voor in het vliegtuig niet echt handig. Maar in alle winkels geen vest te krijgen!!! De mensen hier zeggen het ook dat het veel frisser is als normaal. Vorig jaar om deze tijd was het 42 graden. Om 18.00 uur zijn we naar het kantoortje gefietst van Baja Bikes om de fietsen weer in te leveren. Ondanks dat we vandaag de hele dag een fiets bij ons hadden, hebben we toch 10,5 kilometer gelopen. Dus een sportief dagje gehad. Kunnen we weer lekkere dingen eten!!! We zijn richting hotel gelopen en daar zijn we ergens op een terrasje lekker gaan zitten. S’Avonds hebben we lekker wat tapas gegeten en zijn we doodop naar het hotel gegaan. Morgen gaan we de auto halen en rijden we verder naar Tarifa.