Dag 12 20-06-2019 Van Manilva naar Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu Dag 12 20-06-2019 Van Manilva naar Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Dag 12 20-06-2019 Van Manilva naar Malaga

20 Juni 2019 | Spanje, Málaga

Het is 10 .00 uur en we zijn op weg naar Malaga. Manilva was erg leuk. We hadden de mooiste kamer nr 003. Degene met het grootste overdekte terras. De eigenaar en zijn vrouw zijn hele aardige mensen. Zij ging mij helemaal gedag zoenen. Volgens ons is er wat fout gegaan met betalen en hebben wij alleen de twee drankjes betaald die op de kamer stonden. We hebben het gewoon gezegd maar de eigenaar zei dat het goed was. Verleden jaar zouden wij hier ook naartoe gaan en was het al te laat om te annuleren en is er gewoon betaald. Volgens ons is de rekening van vorig jaar verwisseld met die van dit jaar. We wachten het wel af. Onderweg naar Malaga komen we eerst langs Mijas waar we gaan stoppen.
Om 11.30 aangekomen in Mijas. Een wit dorpje in de bergen. Dus eerst weer een stuk omhoog rijden. Daar aangekomen hebben we de auto in een parkeergarage gezet. €1,- voor de hele dag. Het eerste wat je hier ziet zijn allemaal ezeltjes. Daar wordt nu heel erg voor gewaarschuwd, bijvoorbeeld op internet dat je niet meer op de ezels gaat rijden. Dat is zo zielig! De ezels moeten in de hitte omhoog lopen met iemand op hun rug of ze moeten een karretje voortrekken met twee mensen erin. Toch zie je het nog vaak gebeuren. Verder is het een heel gezellig en mooi dorp. Volgens mij ben ik hier vroeger weleens met mijn ouders geweest. We hebben een tuk tuk tour genomen van 35 minuten. Je ziet dan ook de plekjes waar jezelf niet zo snel komt. Het vrouwtje die de tuk tuk reed vertelde onderhand over de omgeving. Dat was erg leuk en wij zaten er alleen in. Na een lekker ijsje zijn we naar Malaga gegaan. We hebben er best lang over gedaan want overal zijn ze hier met de weg bezig. Ze zijn hier al jaren met de metro bezig. Dus als de Tom Tom bijvoorbeeld zei dat we links af moesten kon dat niet. Maar ja we hebben het hotel gevonden. Onderhand was het al 14.30 uur. Wederom een mooi hotel. Soho Las Vegas hotel. We zitten op de 6e etage in kamer 608 met balkon en zeezicht. Er is ook een zwembad en als je de straat oversteekt sta je op het strand. Maar nadat we de koffers op de kamer hadden gebracht gaan we nu eerst de huurauto inleveren. De auto heeft het prima gedaan en we hebben iets meer dan 1000 kilometer gereden. En als we zaterdag naar Ibiza vliegen hebben we weer een auto vanaf het vliegveld dus er komen in totaal nog wat kilometers bij. We moesten de auto bij het treinstation inleveren. Wel een gekke plek, een hele drukke straat waar je nergens kon parkeren. Toch maar gestopt en Rob is gauw naar binnen gerend. Er kwam iemand mee naar buiten en die nam de auto over van ons. Wij vroegen nog hoelang het teruglopen was naar het hotel. Hij zei dat we beter een taxi konden nemen want lopend deed je er wel 1 uur en 20 minuten over. We hebben toen gauw een taxi aangehouden en voor €5,20 waren we weer bij het hotel. Eerst hebben we voor vanavond om 20.30 restaurant Pampa grill gereserveerd. Een aanrader van Danny en Linda die hier in mei waren. Om 17.00 uur zijn we richting centrum gelopen. Maar hier vlakbij is een bushalte en voor 1,30 heb je gewoon een kaartje. De bus stopt midden in het centrum en dat scheelt steeds een eind lopen voor ons. We hebben eerst lekker wat gedronken en zijn naar de kathedraal Santa Maria gegaan. Was erg mooi van binnen en daarna hebben we nog wat gewinkeld. We hebben heerlijk gegeten en na het eten zijn we met de bus terug naar het hotel gegaan. Het is alweer 23.15 uur en we moeten morgen vroeg om 06.30 uur op. Ik heb al een tijd geleden een tocht Caminito del Rey voor Rob geboekt. Hij wordt morgen om 08.30 uur hier vlakbij opgehaald. Hij heeft een kleine groepstour met gids. De tour duurt zes uur. Ik ga niet mee. Ik heb hoogte vrees en als je op plaatjes ziet waar je langs loopt dat gaat echt niet lukken met mij. Ik ben zeer benieuwd hoe Rob het vindt. Ik ga naar het strand of winkelen. Nu gaan we gauw slapen.