Dag 13 21-06-2019 Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu Dag 13 21-06-2019 Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van familiewitjes - WaarBenJij.nu

Dag 13 21-06-2019 Malaga

21 Juni 2019 | Spanje, Málaga

Vanmorgen ging de wekker om 06.30 uur. Wij zaten aan het ontbijt toen om 07.50 Rob zijn telefoon ging. We werden gebeld door iemand van de organisatie die de tocht ( Caminito del Rey ) regelde waar Rob bleef. Ze hadden een mailtje gestuurd dat hij er 08.00 uur moest zijn. Wij hebben allebei geen mailtje ontvangen maar Rob is gauw zijn tas boven gaan halen en ik liep met hem mee naar het trefpunt, rent hij ineens de weg over. Doei Carool de bus komt eraan dan kan ik nog twee haltes mee scheelt weer tijd. Daar liep ik dan met mijn goeie gedrag om 08.00 uur al op straat. Ik kreeg wel vlak erna een appje dat ze op weg waren. Het was een groep van 12 man uit allerlei verschillende landen. België, Duitsland, Zwitserland, Portugal, Zuid-Afrika, Finland en Australië. Het was ongeveer anderhalf uur rijden. Ze werden naar de noord kant van de route gebracht, want je kan de route maar in één richting afleggen. Eerst moesten ze 3 kilometer lopen tot aan de ingang. Daar kregen ze een helm en gingen met de gids naar binnen. De route( ook 3 kilometer ) loopt door een kloof waar een rivier stroomt. De rivier heeft de kloof uitgesleten. Aan het eind hangen de looppaden aan de steile kliffen zo’n 100 meter boven het water. De route is niet gebouwd als attractie. Rond 1900 hebben ze in de rivier een waterkrachtcentrale gemaakt die nu nog steeds stroom opwekt. Het pad werd toen aangelegd om de bouw mogelijk te maken en te onderhouden. In het jaar 2000 werd het pad officieel gesloten nadat er verschillende personen om het leven kwamen door gebrek aan onderhoud. Het stond toen bekend als wereld gevaarlijkste wandelpad. In 2013 zijn ze begonnen met renoveren en in 2015 is het pad weer geopend. Rob heeft erg genoten en vond het een prachtige tocht. Rob kwam om 14.30 uur weer terug. Ik ben s’morgens vroeg nog even terug naar onze kamer gegaan. Ik liep later langs het zwembad om naar het strand te gaan, zag ik dat er bijna niemand in het zwembad was. Ik heb toen gauw mijn baantjes voor deze week weer gezwommen. Ze hebben zeer lekkere ligbedden hier dus ben bij het zwembad gebleven en heb lekker een boek gelezen. Nadat Rob terug was hebben we nog even gezwommen en zijn we naar de kamer gegaan om ons om te kleden. We zijn helemaal langs het strand en langs de haven naar het centrum gelopen. Daar hebben we heerlijk tapas gegeten en bier en wijn gedronken. We zijn nu op de kamer. Het is pas 22.00 uur maar we hebben het wel gehad voor vandaag. Morgen vliegen we door naar Ibiza. We hebben een shuttle busje van het hotel besproken die ons om 11 uur naar het vliegveld brengt.