16 juni 2017 dag 5 - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu 16 juni 2017 dag 5 - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van familiewitjes - WaarBenJij.nu

16 juni 2017 dag 5

17 Juni 2017 | Verenigde Staten, Honolulu

dag 5
Vanmorgen alweer om 07.15 uur wakker. Wij slapen hier erg goed maar ik ben alleen steeds erg vroeg wakker. Eerst weer een lekker ontbijt beneden in het hotel en toen vast onze koffers klaar gemaakt op een paar kleine dingen na. Wij pakken op dit soort reizen nooit de koffers helemaal uit. Wij verblijven overal 4 nachten anders is het veel te veel werk. Gaat prima op deze manier. Het uitchecken was pas om 12 uur dus we hadden nog even de tijd. Wij zijn even naar het zwembad van het hotel gegaan en daar lekker in de zon gaan liggen. Daar kregen wij een app van Dylan dat hij nu 29 juni op uitzending gaat i.p.v. 23juni. . Ook dit is nog niet zeker. Wat wel zeker is dat Dylan samen met een arts gaat.wij zijn benieuwd. Wij komen pas 30 juni thuis en hebben hem dus al gedag gezegd. Dat viel niet mee dus dat wil ik niet nog een keer. Na even in de zon gelegen te hebben zijn we toch maar weer naar onze kamer gegaan om het laatste in de koffer te doen. We kwamen de aardige mevrouw die onze kamer schoonmaakt nog tegen en we moesten van haar terugkomen. Ze had gisteren een lief briefje voor ons neergelegd en die paar dagen was onze kamer echt heel schoon. Het hele hotel ziet er trouwens heel schoon uit. De hele dag zijn ze aan het poetsen en alles ook de vloer glimt helemaal. Nee op dit hotel is niks aan te merken. Er staat wel bewaking voor de deur voor de zwervers. Dat is echt een min puntje maar bij het Hilton zag je er ook een paar in de straat. Alleen bij de pier niet. Ik denk dat daar ook teveel wind staat voor ze. Als je ziet hoe ze s’avonds gaan slapen als het kouder wordt, bijvoorbeeld een boodschappen karretje met een zeil er overheen. Spullen in de kar en zij liggen eronder. Er was alleen één straat waar ik niet meer doorheen wou omdat er daar zoveel zwervers waren dus daar gingen we steeds met de tram doorheen. Niks aan de hand dus. Na het uitchecken zijn we naar het metrostation gelopen om met de Bart naar het vliegveld te gaan. De Bart is ook een metro maar die rijdt naar plaatsen buiten de stad en de gewone metro in de stad. Je moet eerst een kaartje kopen en dan kan je via een aparte ingang naar binnen.Toen we eenmaal binnen waren ging het bijna verkeerd. Ik zeg bijna hè! Wij staan te wachten met de koffers en stonden onder een bord San Francisco International AirPort toen de trein er aankwam. Wij maakten al aanstalten om in te stappen totdat de conductrice begon te roepen. This train is not going to The AirPort . Dus wij zeiden nog dat het bord er hing maar we moesten nog twee treinen wachten. En toen zagen we het. Er hing nog een bord en daar stond steeds de plaats op van de volgende trein. Dus bijna in de verkeerde trein!! Hahaha ging net goed. Op het vliegveld aangekomen moesten we met de airtrain naar terminal 3. Daar vandaan vertrekken alle vluchten van United Airlines. Daar moesten we zelf eerst onze instapkaart en bagagelabels uitprinten. Daarna onze bagage afgeven en door de douane. Er staat op onze instapkaart TSA pre check. Daar mee ga je door een douane waar je alles in je handbagage kan laten zitten en je hoeft je riem niet af of schoenen uit. Gaat ook erg snel want er zijn maar weinig mensen die daar doorheen mogen.wij hadden dit ook al in Chicago toen we naar San Francisco vlogen. Wij snappen er niks van waarom wij dit hebben. Wij zijn er natuurlijk blij mee maar hoe komen wij eraan ?? Daarna hadden we nog alle tijd op het vliegveld. Mijn i pad opgeladen en even wat gegeten.Winkeltjes gekeken en toen bij de Gate zitten wachten? Ons vluchtnummer is UA 0073 naar Honolulu.Het is 4.43 uur vliegen. Valt mee wij dachten zes uur. We vliegen met een Boeing 777-200 van United Airlines het is een groot vliegtuig. Rechts twee stoelen, gangpad, vier stoelen, gangpad en dan nog drie stoelen. Er kunnen 252 mensen in. Wij zaten op tijd in het vliegtuig maar we gingen pas om 17.30 uur de lucht in i.p.v. 16.35 uur. We kregen net ook een formulier wat we in moeten vullen voor de douane in Hawaï. In dit vliegtuig zijn ook geen schermpjes meer waar je film op kan kijken. Je moet nu eerst een app downloaden en dan kan je met je eigen telefoon of I-pad films of entertainment kijken. Is ook weer nieuw.Geland wij zijn in Hawaï. Wij kwamen op het vliegveld aan en daar hangt een bord ALOHA Hawaï. Bij de band op onze koffers gewacht en toen wij naar buiten wilden lopen stond er een bordje met speedy shutteling. Daar konden we vervoer regelen naar het hotel en ook meteen geregeld voor de terugweg. Dat koste $58. Het was best nog een eindje rijden en nu zijn we er eindelijk. Het is al donker maar wij gaan lekker slapen. Het is bij jullie nu 12 uur later. Wat een tijdverschil hè?

• 17 Juni 2017 - 12:28

Lenie:

oh oh wat een verhaal weer veel plezier op Hawai geniet er van

• 17 Juni 2017 - 19:36

George & Yvonne:

We hebben met veel plezier de verslagen van San Francisco gelezen. Wat een geweldige ervaring om de walvissen te zien zwemmen en dat jullie in de gevangenis Alcantras zijn geweest. We kijken ook uit naar jullie volgende verslagen van Honolulu. Geniet van jullie volgende trip.... George & Yvonne